Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 40

Ämne: Nu finns ingen bild

  1. #21
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Då ligger den fel :-} Den ska inte ligga i etc/tuxbox/config utan /etc/tuxbox/config. Tänk på absoluta sökvägar så blir det rätt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #22
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om newcs.xml ligger i /etc/tuxbox/config så prova att starta newcs med kommandot:
    newcs -c /etc/tuxbox/config/newcs.xml
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2006
    Inlägg
    70
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmm.

    Då ligger den fel :-} Den ska inte ligga i etc/tuxbox/config utan /etc/tuxbox/config. Tänk på absoluta sökvägar så blir det rätt.
    Ursäkta min dumhet men hur kommer jag åt den mappen i så fall. Helst vill jag komma åt den med ftp tex dcc programmet. När jag loggar in med dcc och öppnar ftp så kommer det massa mappar.
    En av dom heter etc ,går in i den och letar efter mapp tuxbox. Inne i tuxbox mappen liger det två mappar config ochh sccs eller liknande. I config mappen ligger newcs.xml när man installerar newcs från pluggins. Byter ut denna mot min och i Telnet prompten står som jag skrev tidigare(cannot open config file... quitting). Då är det klart att man blir fundersam hur detta funkar.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2006
    Inlägg
    70
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Om newcs.xml ligger i /etc/tuxbox/config så prova att starta newcs med kommandot:
    newcs -c /etc/tuxbox/config/newcs.xml
    Skall prova detta också. Alla förslag är bra. Kanske blir det en guide av det hela. Om jag lyckas få igång det.

  5. #25
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hasko Visa inlägg
    Ursäkta min dumhet men hur kommer jag åt den mappen i så fall. Helst vill jag komma åt den med ftp tex dcc programmet. När jag loggar in med dcc och öppnar ftp så kommer det massa mappar.
    En av dom heter etc ,går in i den och letar efter mapp tuxbox. Inne i tuxbox mappen liger det två mappar config ochh sccs eller liknande. I config mappen ligger newcs.xml när man installerar newcs från pluggins. Byter ut denna mot min och i Telnet prompten står som jag skrev tidigare(cannot open config file... quitting). Då är det klart att man blir fundersam hur detta funkar.
    matkoh bara jävlas med dig för att försöka lära dig skillnaden mellan absoluta sökvägar och relativa sökvägar.

    En absolut sökväg börjar alltid med tecknet / d.v.s. utgår från roten av filsystemet. Det kan bara finnas en mapp som heter /etc/tuxbox/config.

    En relativ sökväg börjar där man råkar befinna sig. Råkar man stå i /home/pelle så blir den relativa sökvägen etc/tuxbox/config samma sak som den absoluta sökvägen /home/pelle/etc/tuxbox/config. Det kan alltså finnas flera ställen som passar in på den relativa sökvägen etc/tuxbox/config.

    Slashen "/" i början gör hela skillnaden.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2006
    Inlägg
    70
    Tackad
    1 gånger
    Om jag inte missminner mig så försökte newcs läsa configen från en mapp som hette /var/tuxbox/config Kan det vara det som är felet.

  7. #27
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hasko Visa inlägg
    Om jag inte missminner mig så försökte newcs läsa configen från en mapp som hette /var/tuxbox/config Kan det vara det som är felet.
    Det skulle kunna vara problemet. I så fall kan man antingen flytta filen eller skapa en länk så att den hittas på båda ställena.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2006
    Inlägg
    70
    Tackad
    1 gånger
    Hittar inte sådan mapp och hur skapar man sådan länk.

  9. #29
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    mkdir -P /var/tuxbox/config
    ln -s /etc/tuxbox/config/newcs.* /var/tuxbox/config/
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #30
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av hasko Visa inlägg
    Hittar inte sådan mapp och hur skapar man sådan länk.
    Om inte /var/tuxbox/config finns så kan man skapa den med:
    mkdir /var/tuxbox/config

    Sedan kan man skapa en länk med:
    ln -s /etc/tuxbox/config/newcs.xml /var/tuxbox/config/newcs.xml

    MEN jag tycker inte man ska behöva ta till sådana kraftfulla åtgärder om inte systemet är rejält misshandlat. Normalt ska det stämma med sökvägar och annat om man inte själv gett sig på att installera plugins eller annat som inte riktigt passar på systemet. Nu vet jag inte vilken image m.m. som du kör men antingen kan du prova ovanstående och leva med att ditt system inte följer standard och att det ev. kan bli ytterligare problem i framtiden p.g.a. det.

    Eller kan du börja om och installera t.ex. OpenPLi och konfigurera upp allt ifrån början igen och förhoppningsvis få ett riktigt system där grejor funkar och det är lätt att underhålla. Det är svårt att veta vilket som är bäst i ditt fall då jag inte vet exakt vad du har i nuläget och hur du har kommit dit.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-02-08, 15:16
  2. Ingen bild
    Av Mikael222 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 19:15
  3. Ingen bild
    Av viri8247 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 10:01
  4. Ingen bild på TV7
    Av SatViewer i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 17:37
  5. Ingen bild!
    Av ADAM1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-09-20, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss