Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
Om inte /var/tuxbox/config finns så kan man skapa den med:
mkdir /var/tuxbox/config

Sedan kan man skapa en länk med:
ln -s /etc/tuxbox/config/newcs.xml /var/tuxbox/config/newcs.xml

MEN jag tycker inte man ska behöva ta till sådana kraftfulla åtgärder om inte systemet är rejält misshandlat. Normalt ska det stämma med sökvägar och annat om man inte själv gett sig på att installera plugins eller annat som inte riktigt passar på systemet. Nu vet jag inte vilken image m.m. som du kör men antingen kan du prova ovanstående och leva med att ditt system inte följer standard och att det ev. kan bli ytterligare problem i framtiden p.g.a. det.

Eller kan du börja om och installera t.ex. OpenPLi och konfigurera upp allt ifrån början igen och förhoppningsvis få ett riktigt system där grejor funkar och det är lätt att underhålla. Det är svårt att veta vilket som är bäst i ditt fall då jag inte vet exakt vad du har i nuläget och hur du har kommit dit.
Frugan blir säkert jätte glad när jag säger att en hel kväll gåt åt detta igen. Då blir det flasha om och börja från början då blir det som du skriver lätt att underhålla. Sen får vi hur det kommer att bete sig efteråt.
Mycket tacksam för den tid du har lagt ner på detta och tack till alla andra som har försökt hjälpa till.
Återkommer med resultatet.