Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Cardsharing inom hushållet från min VU+ Solo 2

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Alex funkar bra, att den bara kan emulera ett kort i taget tycker jag inte man kan lasta Alex för. Det är mer en begränsning av hur systemen fungerar. I verkligheten finns det inga programkort som kan avkoda både Canal Digital och Viasat på samma kort. Därför är inte mottagarna byggda för att hantera såna kort och Alex är inte heller konstruerad för att klara av det.

    Det finns inget annat som kan göra jobbet bättre än Alex.

    Nästa steg om du vill ha något bättre är att köpa en Linux-mottagare som klarar båda systemen galant. En Alex kostar dryga 1000-lappen, lägger du på några hundringar så får du en Dreambox clon eller en billig Vu+ Solo (ej Solo2) t.ex. Då får du en mycket bättre lösning med mindre strul-faktor. I mitt tycke finns det inte så stor anledning att hålla liv i en gammal box m.h.a. Alex-interface.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Help!! Varför alla ni skriver att Solo2 funkar med CD???? Det funkar absolut inte hos mig! Vilken image? Behövs något mer? Jag provat alla imager, inte funkar alls!

  3. #13
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av olegvj Visa inlägg
    Help!! Varför alla ni skriver att Solo2 funkar med CD???? Det funkar absolut inte hos mig! Vilken image? Behövs något mer? Jag provat alla imager, inte funkar alls!
    Det räcker inte bara med att ladda ner en image, du behöver en softcam också. Prova med att ladda ner cccam så ska du se vad som händer
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av olegvj Visa inlägg
    Help!! Varför alla ni skriver att Solo2 funkar med CD???? Det funkar absolut inte hos mig! Vilken image? Behövs något mer? Jag provat alla imager, inte funkar alls!
    Det behövs att man vet och förstår vad man gör!
    Hela detta forum är fullt av inlägg om hur man får igång sitt programkort och kan se de kanaler man betalar för. Läs och lär!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Cardsharing inom hushållet...hur?
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 21:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss