Har du OpenPLi 3.0 så ska inte bitraten vara något problem.
På länken du fick förut till Lyngsat så ser du bitrate i vänsterkanten. För varje transponder står det SR och så ett värde t.ex. 30000. SR ska väl egentligen uttydas "Symbol Rate". Jag vet inte riktigt vad det uttrycket innebär. Men det har något att göra med hur mycket bandbredd transpondern klarar.
Men det är inte det som är ditt problem om du har OpenPLi 3.0 som sagt. Jag skrev det bara för att jag inte hade några närmare uppgifter då om vad du körde.
Nu vet jag inte riktigt vad som kan vara ditt problem men gör som DennisOlof skrev och se till att kortet är ordentligt uppdaterat.
Det finns inte (än i alla fall) någon låsning från CD:s sida som ska hindra att du ser dina HD-kanaler på Dreamboxen.
Du kan ju försöka ange så noggrant som möjligt vilken Dreambox du har. Om det är en DM800 eller DM800SE, original eller klon, SIM-korts variant, tunervariant m.m. så finns det kanske andra här i forumet som är uppdaterade på om det kan finnas något speciellt problem. Jag har inte järnkoll på alla varianter av Dreambox och kloner.