Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Animalplanet hd, disc hd, history hd och nat geo hd

  1. #1

    Animalplanet hd, disc hd, history hd och nat geo hd

    Jag får inte längre in en del av hd kanalerna på min dreambox. Det funkar dock på Cd-boxen. Vad kan ha hänt?

    det gäller i alla fall dessa:

    animal planet hd
    bbc hd
    discovery* hd
    history hd
    nat geo* hd
    eurosport* hd

    däremot fungerar cmore hd-kanaler

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kolla på den här sidan vilka frekvenser kanalerna ligger på:
    http://www.lyngsat.com/packages/canaldigital.html

    Sedan söker du manuellt på de frekvenserna t.ex. 11293H, 11785H och 12015H så bör du hitta kanalerna igen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Done, men nu när jag går till kanalerna är de bara svarta och texten dyker upp.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du bara får text och EPG på kanalerna men ingen ljud och bild så har du problem med avkodningen. Men jag antar att kortet är uppdaterat eftersom du säger att det fungerar i CD-boxen. Så då vet jag inte riktigt vad jag ska tro...

    Är det länge sedan du installerade om din Dreambox? Vilken image har du på den?
    Jag ser nämligen att de kanaler du har problem med sänder med en bitrate på 30000 och för länge sedan hade vissa mottagare problem med så hög bitrate. Så är din Dreambox-installation flera år gammal kan det vara läge att flasha om boxen med en modernare image. Inte säker på att det är lösningen på just ditt problem men i mitt tycke är det värt att göra ändå eftersom mycket förbättrats på ett par år.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Jag kör openpli 3.0 + alla uppdateringar. Tror jag kastade in detta i somras. Det är inte så att du har en länk där man kan se vilka som har 30mbit bitrate?

    det kan inte vara så att cd har låste hd kanalerna till min cd box?

  6. #6
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    xAyiDe, tja, vet inte. Frågan är om andra här som har dreambox kan titta på dessa kanaler eller också har fått problem. Prova att köra kortet i CD boxen över natten, och ställ den på en HDTV kanal. Då är du säker på att kortet har uppdaterats som det ska. Funkar det fortfarande inte är det antagligen något med din dreambox.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av xAyiDe Visa inlägg
    Jag kör openpli 3.0 + alla uppdateringar. Tror jag kastade in detta i somras. Det är inte så att du har en länk där man kan se vilka som har 30mbit bitrate?

    det kan inte vara så att cd har låste hd kanalerna till min cd box?
    Har du OpenPLi 3.0 så ska inte bitraten vara något problem.
    På länken du fick förut till Lyngsat så ser du bitrate i vänsterkanten. För varje transponder står det SR och så ett värde t.ex. 30000. SR ska väl egentligen uttydas "Symbol Rate". Jag vet inte riktigt vad det uttrycket innebär. Men det har något att göra med hur mycket bandbredd transpondern klarar.

    Men det är inte det som är ditt problem om du har OpenPLi 3.0 som sagt. Jag skrev det bara för att jag inte hade några närmare uppgifter då om vad du körde.

    Nu vet jag inte riktigt vad som kan vara ditt problem men gör som DennisOlof skrev och se till att kortet är ordentligt uppdaterat.

    Det finns inte (än i alla fall) någon låsning från CD:s sida som ska hindra att du ser dina HD-kanaler på Dreamboxen.

    Du kan ju försöka ange så noggrant som möjligt vilken Dreambox du har. Om det är en DM800 eller DM800SE, original eller klon, SIM-korts variant, tunervariant m.m. så finns det kanske andra här i forumet som är uppdaterade på om det kan finnas något speciellt problem. Jag har inte järnkoll på alla varianter av Dreambox och kloner.
    Senast redigerad av atomized den 2013-10-13 klockan 18:50.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    atomized, precis. Jag har inte hört något om att CD förändrat något med sina kort eller boxar. Det enda jag vet är att med de nya boxarna som finns på hemsidan, där måste man ange numret på boxen som dom lägger in i någon databas för att det ska fungera, ungefär samma som med Viasat. Men med Viasat så kan man inte kortdela HD-kanalerna (det går om man har en äldre box osv, orkar inte gå in på detaljer, men ganska få som i dagens läge kan fixa detta lätt på egen hand), men det går fortfarande med CD.

    Sedan är ju frågan varför man måste ange boxens numer hos CD (dom nya). För jag skaffade en nyare box men inte ett nyare kort. Dock fungerade kortet fortfarande i de äldre boxarna, HD kanaler och allt. Men med de nya boxarna så får man inte ens bild på SDTV kanalerna om man inte ringer CD och ser till att dom lägger in det i någon databas eller hur det nu fungerar.

  9. #9
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Som jag har fattat det eller hört så knyter CD bara kortet mot sina egna boxar än så länge. Men sätter du in kortet i en Dreambox eller liknande som inte är deras box så funkar det ändå.
    Mitt kort är typ fem år gammalt så jag har inte provat detta själv men det är vad jag hört av rapporter i forumet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #10
    Får bara inte igång sem även om kortet suttit i orgboxen ett dygn. Får ta och ringa dem för orgboxen är tamejtusa ingen höjdare. Vill nämligen kunna kolla på platta mot dreamboxen.

Liknande ämnen

  1. The History Channel
    Av OA i forum Canal Digital
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2017-11-16, 09:01
  2. Ny kanal: History Channel HD
    Av simm i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 21:03
  3. Panik - korrupt disc
    Av rox i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-07-07, 00:11
  4. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-04-15, 09:50
  5. Ny Viasatkanal 1/11: VIASAT HISTORY
    Av the varan i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 20:31

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss