Sidan 23 av 26 FörstaFörsta ... 132122232425 ... SistaSista
Resultat 221 till 230 av 253

Ämne: Slut på CD's HD-kanaler?

  1. #221
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    @Rags32 du svänger dig ofta med massor ord och att det och det systemet är hackat, att det minsann är känt sedan länge.

    Vad har du själv testat? (hårdvara, mjukvara)

    Har du ens försökt mer än att få nycklarna serverade på silverfat?
    Är bara nyfiken om du har några djupare kunskaper i praktiken.

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Har du erfarenhet sen tidigare? Viasat HD elr dylikt.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  2. #222
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2017-06-29 klockan 00:22.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  3. #223
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    @Rags32 du svänger dig ofta med massor ord och att det och det systemet är hackat, att det minsann är känt sedan länge.

    Vad har du själv testat? (hårdvara, mjukvara)

    Har du ens försökt mer än att få nycklarna serverade på silverfat?
    Är bara nyfiken om du har några djupare kunskaper i praktiken.

    MVH
    Vilken hets från ingenstans? Ursäkta?

    Nej jag har ärligt talat inte prövat alltför mycket då kunskaperna säger att det krävs ett komplext samt dyrt ingrepp på boxen för att få till root på ADB-boxen vilket är resurser jag inte är redo att lägga. Inte alls som med Samsung-boxen där det räckte med JTAG. Det enda jag hunnit testa var en form av JTAG på boxen som jag är 99 % säker på att den är blockad sen tidigare. Mjukvarorna är precis som duff.dk påpekade krypterade också så den vägen tror jag inte på.

    Trevligt sätt att fråga om nåns kunskaper

    Vad har du själv testat?

  4. #224
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Vilken hets från ingenstans? Ursäkta?

    Nej jag har ärligt talat inte prövat alltför mycket då kunskaperna säger att det krävs ett komplext samt dyrt ingrepp på boxen för att få till root på ADB-boxen vilket är resurser jag inte är redo att lägga. Inte alls som med Samsung-boxen där det räckte med JTAG. Det enda jag hunnit testa var en form av JTAG på boxen som jag är 99 % säker på att den är blockad sen tidigare. Mjukvarorna är precis som duff.dk påpekade krypterade också så den vägen tror jag inte på.

    Trevligt sätt att fråga om nåns kunskaper

    Vad har du själv testat?

    Mer ett konstaterande från tidigare inlägg.
    Den "enkla" samsungboxen lyckades du dumpa och leta fram hwkey/ekpair själv med andra ord?

    Berätta mer om det komplexa och dyra ingreppet på 2850st?
    Nyare mjukvaror har säkerligen jtag stängd, de gamla är det säkert möjligt att ta sig in där.

    Samsung har jag klarat av, funderar på nästa projekt.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #225
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #226
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Mer ett konstaterande från tidigare inlägg.
    Den "enkla" samsungboxen lyckades du dumpa och leta fram hwkey/ekpair själv med andra ord?

    Berätta mer om det komplexa och dyra ingreppet på 2850st?
    Nyare mjukvaror har säkerligen jtag stängd, de gamla är det säkert möjligt att ta sig in där.

    Samsung har jag klarat av, funderar på nästa projekt.

    MVH
    Samsung med rätt FW är inget svårt i jämförelse med det som förmodligen krävs för CD...

    Den spekulationen att gammal FW ska funka på ADB ser jag som väldigt tveksamt. Tror snarare den vägen kan vara patchad tack vare att Digitalb hann bli hackat innan Canal Digital. Finns ju diverse dokument där företag pekat på bristerna i cpuerna som nu lär vara åtgärdade.

    Jag har inte fått möjligheten att kika på en eventuell lösning samt prioriterat annat, men ingreppet är dyrt i form av att den kräver utrustning som kostar flera tusenlappar samtidigt som hela ingreppet i sig är komplext och kräver erfarenhet.

  7. #227
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Varför skulle ett JTAG-interface kosta flera tusenlappar?
    Fri programvara för att kommunicera med enheten finns redan.

    Det som kostar är TID (som vanligt)..

    Polackerna använde en injektion via webbläsaren i ADB-boxen.
    I CD-s mjukvara finns ingen webbläsare, men väl en OnDemand-knapp som tar oss till en webbserver..
    En WireShark nätverket mellan boxen och internet ger ledtrådar till vilken host den kontaktar.
    Att då skapa ett DNS-alias som pekar på en egen server är ju inte direkt svårt eller dyrt heller..

    ..sen har vi även spåret med det faktum att boxen accepterar fw-uppdatering via USB-stickan, tyder på att den faktiskt läser in något den vägen..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  8. #228
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Samsung med rätt FW är inget svårt i jämförelse med det som förmodligen krävs för CD...

    Den spekulationen att gammal FW ska funka på ADB ser jag som väldigt tveksamt. Tror snarare den vägen kan vara patchad tack vare att Digitalb hann bli hackat innan Canal Digital. Finns ju diverse dokument där företag pekat på bristerna i cpuerna som nu lär vara åtgärdade.

    Jag har inte fått möjligheten att kika på en eventuell lösning samt prioriterat annat, men ingreppet är dyrt i form av att den kräver utrustning som kostar flera tusenlappar samtidigt som hela ingreppet i sig är komplext och kräver erfarenhet.

    Inte svårt med samsung och rätt firmware säger du.........har du utfört den kompletta proceduren själv blir då frågan?
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  9. #229
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Tyvärr döda länkar..

    Dom lever i allra högsta grad med "way back machine"

    https://archive.org/web/

    Lägg in länkarna där så kommer du kunna läsa, väldigt bra funktion när man letar sidor som "försvunnit".
    http://blagus.info/stlinux-env-setup-part1/
    http://blagus.info/stlinux-env-setup-part2/
    http://blagus.info/stlinux-env-setup-part3/

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2017-07-02 klockan 22:52.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #230
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Ni kan glömma JTAG på alla typer av säkra boxar. Det kommer inte vara möjligt, så dumma är dom inte
    I teorin kan man visserligen öppna STi-cpu:er med rätt "lösen" men det lär ju vara cpu-unikt och inget som går att få tag på.
    Det finns visserligen undantag (Samsung DSB-670) men då är det boxar med extremt tidig mjukvara där dom slarvat.

    Om det är svårt eller inte är ju en definitionsfråga. Att följa någon annans instruktioner är en sak men att upptäcka buggarna ifrån start är det riktigt svåra.
    Kanske en på 10000 av de som läst ut nycklar till via 090F vet något alls om hur det egentligen fungerar.
    Vet ni t.ex. om att en av nycklarna behöver du inte ens läsa ut ur boxen? Den finns fri att tillgå på annat håll.

Liknande ämnen

  1. abbonemangstiden slut
    Av frejac i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 13:10
  2. Slut ??
    Av jan-olov i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 10:26
  3. Är det slut
    Av Tompa10 i forum Canal Digital
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 23:35
  4. är det slut????
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 23:01
  5. Slut på det roliga...?
    Av Donkey Punch i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 17:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss