Sidan 7 av 26 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 253

Ämne: Slut på CD's HD-kanaler?

  1. #61
    Citat Ursprungligen postat av torve Visa inlägg
    Ja jag måste köpa en box så jag får serie numret för att testa. Det är svart i rutan för mig nu på c-more fotboll hd idag. Hur är det för er andra?
    Aha, man behöver en ny box även om man har en ITSD81?
    Men om du har beställt så avvaktar jag och ser hur det går...

  2. #62
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av torve Visa inlägg
    Jag snackade med en källa på teknisk support på cd idag och ifrågasatte varför jag skulle behöva köpa nya boxar då det är cd som vill säkra att inte piratkort går att använda för sina hd-boxar och då höll han med mig att det är förjävligt att vi kunder blir drabbade. Men det är bara en box som inte klarar den nya programvaran och det är den Sagemboxen HD ITSD81, men uppdaterar man ej boxen så fungerar det mest troligt ändå sa killen till mig. Det dom ska göra är att knyta kortet till boxens serie nummer så som viasat gjort för sina vanliga kanaler och inte som deras hd-kanaler och detta är för att det säljs många Sagemboxen HD ITSD81 på blocket och dessa kan du tydligen se cds hd-kanaler på med ett piratkort så som killen förklara för mig. Så om jag förstått killen på cd rätt så skulle det gå att göra samma i oscam med boxid som man gör för viasat, sedan är jag inte säker på om det är samma boxkey calculator som behövs...
    Låter inte som han har helt koll på läget

  3. #63
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Citat Ursprungligen postat av OA Visa inlägg
    Låter inte som han har helt koll på läget
    Vad är det som motsäger att det är samma pairing som Viasat har på sina SD-kanaler?

  4. #64
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 016
    Tackad
    77 gånger
    Jag har läst på canal digitals facebook sida att det är många som är arga på canal digital om att dom har börjat med pairing och att dom vill säga upp sitt abonnemang.
    Är det några fler här på forumet som har planer på säga upp sitt abonnemang?
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  5. #65
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2007
    Inlägg
    359
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Vad är det som motsäger att det är samma pairing som Viasat har på sina SD-kanaler?
    Låter väl troligare att det är samma pairing som ComHem har på sina HD-kanaler ?

    (Alltså "omöjligt" att komma runt)

  6. #66
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2005
    Inlägg
    338
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Vad är det som motsäger att det är samma pairing som Viasat har på sina SD-kanaler?
    CAS7 innehåller en krypterings nyckel också, så varförplockar de bort den?
    HD kanalerna i Norge som gått över till pairing har detta skydd

  7. #67
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Jo jag är en av dem som postat på fb och sagt upp. Skaffar viaplay box istället så man har något tvutbud än så länge är det viasatfilm och viasatsport sen 1,2,3,4,6,8 och10 sen är det 4 porrkannaler också lol tottalt 29 st

  8. #68
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Är det några fler här på forumet som har planer på säga upp sitt abonnemang?
    det håller jag som högst osannolikt....
    när svenne banan blir riktigt arg knyter han näven i fickan och mumlar "jag är jättearg!"...sen händer väl inte så mycket mer...tyvärr...
    sydeuropéer hade tippat några lass grisskit utanför canaldigital's entré och eldat fakturorna på bål!
    Senast redigerad av jajko den 2013-10-17 klockan 16:50.

  9. #69
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    I senare versioner av OSCam finns det stöd för parad conax.
    Ja men inte chip pairing. Det är visserligen inga problem att implementera, men vad hjälper det utan nycklar?

    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Vad är det som motsäger att det är samma pairing som Viasat har på sina SD-kanaler?
    Det faktum att det inte är samma system Conax != Videoguard.

  10. #70
    Citat Ursprungligen postat av joakim95 Visa inlägg
    Jag har läst på canal digitals facebook sida att det är många som är arga på canal digital om att dom har börjat med pairing och att dom vill säga upp sitt abonnemang.
    Är det några fler här på forumet som har planer på säga upp sitt abonnemang?
    Jag sade upp mitt igår så fort kundtjänst öppnade. Fick tonvist med erbjudande men men sa no, no, no. Nöjer mig med De 16 gratiskanalerna vi får me IPTV och ska börja ladda ner filmer istället.

Liknande ämnen

  1. abbonemangstiden slut
    Av frejac i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 13:10
  2. Slut ??
    Av jan-olov i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 10:26
  3. Är det slut
    Av Tompa10 i forum Canal Digital
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 23:35
  4. är det slut????
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 23:01
  5. Slut på det roliga...?
    Av Donkey Punch i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 17:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss