Sidan 20 av 26 FörstaFörsta ... 101819202122 ... SistaSista
Resultat 191 till 200 av 253

Ämne: Slut på CD's HD-kanaler?

  1. #191
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    469
    Tackad
    28 gånger
    Mycket spekulationer här rent allmänt.
    Ingen som har lite mer konkret information om t.ex. vilka cpu:er som sitter i de godkända boxarna?
    Både nya och gamla är av intresse.

    Jag har inte CD själv och har inte lust och köpa på mig alla boxar som finns för att kontrollera

  2. #192
    Den enda HD-Box från CD jag har är Sagem HD DST-78. Den kör med STi7111-CUC. Det ser ut som om de har etsat bort texten på RAM och flash Jag vet inte ens om pairingen är aktiverad på den boxen eftersom jag inte har fotbollskanalen som är pairad. Detta kan eventuellt vara av intresse.

    foto_no_exif.jpg

  3. #193
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av kylex Visa inlägg
    Den enda HD-Box från CD jag har är Sagem HD DST-78. Den kör med STi7111-CUC. Det ser ut som om de har etsat bort texten på RAM och flash Jag vet inte ens om pairingen är aktiverad på den boxen eftersom jag inte har fotbollskanalen som är pairad. Detta kan eventuellt vara av intresse.

    foto_no_exif.jpg
    Är väl endast dessa boxar som stödjer pairingen vad jag vet http://www.canaldigital.se/boxar/aktuella-boxar/

  4. #194
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Ja ni som har HD-boxar från CD, posta gärna en bild på CPU:n på kretskortet som kylex gjorde

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av Volvo3 Visa inlägg
    Mycket spekulationer här rent allmänt.
    Ingen som har lite mer konkret information om t.ex. vilka cpu:er som sitter i de godkända boxarna?
    Både nya och gamla är av intresse.

    Jag har inte CD själv och har inte lust och köpa på mig alla boxar som finns för att kontrollera
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #195
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Frågar i den här tråden; visst är det bara:

    C More Fotboll HD
    C More Hockey HD

    Som än så länge är pairade i hela Canal Digitals utbud?

  6. #196
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jicarla, jag tror det. Har för mig CD uttrycker det som att "det krävs en modern HD box" för att ta del av ...... kanalerna. Typ deras språk för att säga att kanalerna är pairade och du måste ha en godkänd box för det. Och vad jag vet är det endast dom nya boxarna, den med 500Gb hårddisk, och den vita boxen som har detta stöd. De äldre svarta sagem boxarna tror jag inte har detta. Men det kan ju vara fel.

    Har inte kanalerna (men boxarna) så jag kan tyvärr inte testa.

  7. #197
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av DennisOlof Visa inlägg
    Jicarla, jag tror det. Har för mig CD uttrycker det som att "det krävs en modern HD box" för att ta del av ...... kanalerna. Typ deras språk för att säga att kanalerna är pairade och du måste ha en godkänd box för det. Och vad jag vet är det endast dom nya boxarna, den med 500Gb hårddisk, och den vita boxen som har detta stöd. De äldre svarta sagem boxarna tror jag inte har detta. Men det kan ju vara fel.

    Har inte kanalerna (men boxarna) så jag kan tyvärr inte testa.
    Kan bekräfta att det endast är dessa som är pairade just nu.
    Alla andra kanaler verkar fungera med polarens nya CD-kort till hans 800SE.

  8. #198
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Jicarala, bra att veta. Tror inte heller att CD kommer vara snabba med att paira i framtiden. Det är nog frågan om att först få en majoritet (kanske 60-80%) av alla boxar utbytta till nya, därefter kanske det blir värre. Men inte säkert, egentligen är det ju inte leverantörerna som vill hålla på med att paira kanaler utan det är bolagen som är mest aktiva med att trycka på.

    Sedan är det klart bolagen inte gillar kortdelning, men jag tror inte det är ett stort problem vad gäller i hemmet, värst är ju kortdelning där man köper från andra över Internet.

  9. #199
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Det verkar som H2 Hd även den kanalen är parad. Kan någon bekräfta eller säga något annat?

    Såg sen efter lite googling att premiären sker den 12:e november
    Senast redigerad av nicolito den 2014-11-07 klockan 12:00.

  10. #200
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    11
    Tackad
    3 gånger

    CI + Dreambox

    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    CI+ finns inte på någon Dreambox eller annan Linux-box.
    Jo da finns CI + før Dreambox og VU+ linken er på tyska så bruk Google Chrome så får du den oversatt

    http://www.opena.tv/dreambox-dm7080h...4-satinfo.html

    Fungerer på min Vu + Solo2 sammen med Modulen fra CanalDigital Norge

Liknande ämnen

  1. abbonemangstiden slut
    Av frejac i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 13:10
  2. Slut ??
    Av jan-olov i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 10:26
  3. Är det slut
    Av Tompa10 i forum Canal Digital
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 23:35
  4. är det slut????
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 23:01
  5. Slut på det roliga...?
    Av Donkey Punch i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 17:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss