Sidan 24 av 26 FörstaFörsta ... 142223242526 SistaSista
Resultat 231 till 240 av 253

Ämne: Slut på CD's HD-kanaler?

  1. #231
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Inte svårt med samsung och rätt firmware säger du.........har du utfört den kompletta proceduren själv blir då frågan?
    Jag gjorde en jämförelse. Att komma fram med en helt egen lösning för Canal Digital kontra att följa en guide för att få igång HD på 090f så är bara det uppenbart att det förstnämnda är betydligt svårare............... Njaa. Guiden fanns ju där

  2. #232
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3 Visa inlägg
    Vet ni t.ex. om att en av nycklarna behöver du inte ens läsa ut ur boxen? Den finns fri att tillgå på annat håll.
    Pratar vi nu om Conax för CD?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #233
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Jag gjorde en jämförelse. Att komma fram med en helt egen lösning för Canal Digital kontra att följa en guide för att få igång HD på 090f så är bara det uppenbart att det förstnämnda är betydligt svårare............... Njaa. Guiden fanns ju där
    Jag undrar fortfarande om du själv lyckats läsa ur och sedan på egen hand hitta nycklarna (guiden stämmer inte) i dumpen och sedan få HD-bild?

    Liknande lösningar är ingen "one man show" det är OFTAST smarta insatta personer (på olika områden) som samarbetar.

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2017-07-02 klockan 22:51.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  4. #234
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Volvo3 Visa inlägg
    Ni kan glömma JTAG på alla typer av säkra boxar. Det kommer inte vara möjligt, så dumma är dom inte
    I teorin kan man visserligen öppna STi-cpu:er med rätt "lösen" men det lär ju vara cpu-unikt och inget som går att få tag på.
    Det finns visserligen undantag (Samsung DSB-670) men då är det boxar med extremt tidig mjukvara där dom slarvat.

    Om det är svårt eller inte är ju en definitionsfråga. Att följa någon annans instruktioner är en sak men att upptäcka buggarna ifrån start är det riktigt svåra.
    Kanske en på 10000 av de som läst ut nycklar till via 090F vet något alls om hur det egentligen fungerar.
    Vet ni t.ex. om att en av nycklarna behöver du inte ens läsa ut ur boxen? Den finns fri att tillgå på annat håll.
    Naturligtvis är det otroligt mycket svårare att hitta möjliga säkerhetshål, det förstår ju alla som ens försökt något liknande.

    Att ha den ena nyckeln hjälper knappast då båda behövs men visst, det är icke officiell information
    Den självklara gissningen blir att du hittat den genom att omvandla S/N eller boxid på något vis?

    Är nog väldigt få förutom newcs-teamet som reverse-enginerat mjukvaran.

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2017-07-02 klockan 23:04.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #235
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Jag undrar fortfarande om du själv lyckats läsa ur och sedan på egen hand hitta nycklarna (guiden stämmer inte) i dumpen och sedan få HD-bild?

    Liknande lösningar är ingen "one man show" det är OFTAST smarta insatta personer (på olika områden) som samarbetar.

    MVH
    Guiden fungerar tillräckligt långt. Sen givetvis lite grejer att tänka sig för på vägen. Status quo ändå på skiten även om man fått bild. 090f kommer ändå bytas ut och har ännu inte sett tecken på att NDS3 blivit löst ännu.

    Letar du efter samarbete?

  6. #236
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Tråden handlar om Canal Digitals HD-kanaler som är parade. Diskussioner om Viaspratt är endast relevant om det kan bidra till en lösning.. ..eller är jag ute och cyklar?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  7. #237
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Guiden fungerar tillräckligt långt. Sen givetvis lite grejer att tänka sig för på vägen. Status quo ändå på skiten även om man fått bild. 090f kommer ändå bytas ut och har ännu inte sett tecken på att NDS3 blivit löst ännu.

    Letar du efter samarbete?
    Fick du ut nycklarna eller inte?

    Ditt vanliga svammel rags32, självklart handlar denna tråd om pairade HD-kanaler.

    Om en lösning skulle uppenbara sig så skulle den som hittat den behålla den väldigt privat.
    Skulle bli alldeles för stort tryck från operatörerna om det gjordes publikt.

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2017-07-04 klockan 09:02.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  8. #238
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Fick du ut nycklarna eller inte?
    Skyll på com bort. Jag tog endast upp via hd med anledning av att se om rorln hade någon erfarenhet sedan tidigare...

    Vad tror du com bort? Fick jag ut nycklarna eller icket?

  9. #239
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Rags32 Visa inlägg
    Skyll på com bort. Jag tog endast upp via hd med anledning av att se om rorln hade någon erfarenhet sedan tidigare...

    Vad tror du com bort? Fick jag ut nycklarna eller icket?
    Jag undrar inte om du fick ut nycklarna, jag undrar om du själv letade upp dom i dumpen med hjälp av den publika guiden
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #240
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vill påminna om att vi ska diskutera i en trevlig ton och inte komma med anklagelser eller påståenden om varandra!

    Den här tråden balanserar nu på gränsen till att låsas ifall tonläget fortsätter att vara åt det otrevliga hållet.
    Ni får en chans till att fortsätta diskutera men då ska det vara sakligt och i trevlig ton.

    Var vänliga och behandla varandra med respekt! Detta riktas till alla och inte någon speciell person.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. abbonemangstiden slut
    Av frejac i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-11-23, 13:10
  2. Slut ??
    Av jan-olov i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-07-06, 10:26
  3. Är det slut
    Av Tompa10 i forum Canal Digital
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2005-04-16, 23:35
  4. är det slut????
    Av reidarberge i forum Viasat
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-08, 23:01
  5. Slut på det roliga...?
    Av Donkey Punch i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-12-14, 17:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss