Som sagt CI slot har funnits längre på Dreambox men inte på dom minsta modellerna precis som det finns små marksända boxar och liknande som också saknar CI. Redan DM5620/7000 som släpptes för 10 år sen hade CI slot.
Det fungerar med CI+ CA moduler i Dreambox då dom är bakåtkompatibla med men den kan inte kommunicera över CI+ bara dvs enbart SD kanaler kommer fungera iaf då. Alla godkända Conax CA moduler för CD som sålts senaste åren stöder CI+.
Ja SmartWii och liknande funkar med CD/Comhem och eftersom du kan paira kortet till flera boxar så kan du flytta runt kortet mellan flera pairade boxar.
Med andra ord du kan dela kortet med SmartWii t.ex och se på HD kanalerna på alla pairade boxar men det kommer vara svart på alla icke godkända boxar och icke pairade boxar.
Annars finns den nya varianten dom kommit med som vi kunnat göra i 100 år nu på Dreambox och liknande boxar.
http://www.canaldigital.se/utbud/tjanster/follow-me/
Kör själv med liknande variant där DM8000 står för själva mottagnigen sen streamar jag till datorer, surfplattor osv var jag än befinner mig fast mycket bättre än Follow Me då såklart då jag endast behöver 1 box då och fungerar överallt där jag har tillräckligt med bandbredd.