Tusen tack Kenta2 och Letherface, nu förstår jag bättre, hur det mer exakt fungerar. Då antar jag att det CD håller på med eller dragit igång är just chip pairing av HD kanalerna, resten fungerar antagligen som normalt. Jag personligen bryr mig inte så mycket om kortdelning men det är bra hålla sig lite uppdaterad på hur saker fungerar, sedan skulle ju behovet av egna boxar inte vara lika stort, om leverantörens boxar var bättre (hårdvaran är oftast inte problem), utan det är mjukvaran. Precis som med Telias IPTV boxar.
Då kan man ju ställa sig frågan om det kommer finnas någon kortdelning för HDTV kanaler från CD (samt andra bolag) framöver, då tänker jag INTE på smartWI liknande system.
rolrn, tja, frågan är om det går, folk har ju lyckats tidigare med viasat, rätt orginalbox och fått ut nycklarna. Så antagligen kan det inte vara allt för svårt att kortdela HDTV kanaler, alltså att komma runt chip-pairing. Men frågan är hur chip-pairing fungerar och om det finns begränsningar eller så.
Deas, vad menas med "NewCS dog ju så fort som släppte stöd för EK/HW" och varför togs det bort ?