kan vara psu eller taskig tuner
kan vara psu eller taskig tuner
Men hade nån annan comhem fil som sökte in massvis av kanaler iofs en massa som inte går och se från andra operatörer. Så verkar skumt dom kommer upp.
Samt boxen e knappt användt en gång i våras i drygt 2 mån på comhem och funka felfritt då. Iofs en annan cable.xml som jag nu inte hittar.
samt kan prova nu agg och se om det hjälper men tror inte det gör nån skillnad samt tuner svårt oxå tro den e taskig med tanke på hur den kan söka in så många andra kanaler från andra ops.
Är det skillnad på comhem ställen i sverige med cable filerna ?
Med openpli ska det räcka med att göra "cable scan".
Jo tycker det jag med men den cable som finns med i senaste OpenPLi verkar inte ha med svenska nät.
Skall iaf göra manuella sökningar och se ifall den hittar där över.
Eller skall man köra en äldre Pli hellre på DM600C ??
Nu har jag iofs Tele2 kabel men om du gör en cablescan så använder OpenPLi INTE cable.xml.
Gör du däremot en "vanlig" kanalsökning så används cable.xml.
Rätta mig någon om jag har fel.
Vart hittar jag cablescan då i menyn ?