Nu har jag iofs Tele2 kabel men om du gör en cablescan så använder OpenPLi INTE cable.xml.
Gör du däremot en "vanlig" kanalsökning så används cable.xml.
Rätta mig någon om jag har fel.
Nu har jag iofs Tele2 kabel men om du gör en cablescan så använder OpenPLi INTE cable.xml.
Gör du däremot en "vanlig" kanalsökning så används cable.xml.
Rätta mig någon om jag har fel.
Vart hittar jag cablescan då i menyn ?
Jag har kollat hur det ser ut på mina boxar och det verkar som om cablescan bara finns på E2 boxarna.
Ok. Kan det vara antennkabel som är lång som inte håller måttet för och söka in fler kanaler annars ?
Den dom har nu är säkert dryga 10 m eller så. Men verkar vara en bättre kabel än vanligt iaf och dom har haft Tele2 förut genom uttaget.
Ska iaf ner idag och testa med en annan kabel kortare och se iaf. Annars skruvar man sitt huvud rejällt...