Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Synology NAS

  1. #1

    Synology NAS

    Hej!

    Jag skaffat mig en NAS som har haft i snart två år och det funkade jätte bra fram till nyligen jag uppdaterade mjukvara DMS 4.3.
    Nu kommer jag inte åt mina filer som ligger på NAS med hjälp av vanlig utförskare utan måste alltid logga in via Synology agent. Detta tycker jag att är jobbig men vet inte hur/vad behöver jag göra för att kunna komma åt mina filer via utförkaren.
    Så allt hjälp är tacksam! Tyvärr nu kan jag inte installera dem äldre version av DSM.


    Med vänlig hälsning Sirahq

  2. #2
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Via webbinterfacet: Gå in i Control Panel och välj Win/Mac/NFS under File Sharing & Privileges

    Där kan du aktivera fildelning om det är avstängt

  3. #3
    Tack för din svar MrPotatoHead!
    Jo jag har varit där och bockat i alla som finns att bocka där men det funkar ändå inte :-(

    /Sirahq

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger
    Har ingen lösning men jag stannade på version 4.1 känns som allt de släpper nu för tiden bara gör saker sämre.
    OSCAM 1.20-unstable_svn build r8647
    CSP 0.9.0r228 - JVM: [Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM1.6.0_43-b01]
    OS: [Linux 3.2.0-4-amd64 (amd64)]
    Kortläsare: 2st Omnikey 3121

  5. #5
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sirahq Visa inlägg
    Jo jag har varit där och bockat i alla som finns att bocka där men det funkar ändå inte :-(
    /Sirahq
    Bocka inte i saker du inte vet vad de gör :-) Kör du senaste 4.3-3776-3?

    Det ska annars räcka med enbart "Enable Windows file service". Prova att toggla "Enable SMB 2 and Large MTU", läste att det kunde hjälpa att stänga av tills vidare.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss