Hej alla glada människor!

Jag har ett problem med min DM500HD-box som har uppdagats vid flertalet tillfällen.
När jag flashar om min box med en ny image (OpenPLI) så resetas såklart mitt lösenord till root/dreambox. Då jag har haft problem med någon som sniffar min IP-adress och lever rövare i boxen (sänder meddelanden och byter till porrkanaler) så vill jag således ändra mitt lösenord.
Sagt och gjort, byter lösenord via telnet. Inga problem. Det går några dagar och lösenordet slutar fungera.

Här tänker ni kanske att jag skall gå in i Tuxbox Commander /var/etc passwd och ta bort lösenordet (root::0:0:root:/home/root:/bin/sh). Vilket jag gjort, det är här problemen börjar. Jag kan ta mig in till telnet med DCC eller Putty tex med endast "root" och skriva in passwd och sätta ett nytt lösen, det står att det ändrats. Problemet är att boxen inte verkar spara lösenordet. Jag kan tex. inte komma in i Webinterface, streama via dreamstream osv. Vill pga. sniffningen inte avaktivera lösenordet till Webinterfacet.

När jag försöker logga in på webinterfacet osv. så fungerar det inte bara med root, det nya lösenordet fungerar inte och "dreambox" fungerar inte heller.

Kan tillägga att boxen fungerar fint i övrigt och tips om att flasha om boxen undanbedes då jag redan gjort det 3 gånger.

Frågan till er blir därför: Hur skall jag göra för att kunna sätta ett lösenord som blir bestående så jag kan dra fördel av Webinterface, Dreamstream integration i XBMC osv. ?

Tacksam för svar!