Sidan 10 av 82 FörstaFörsta ... 891011122060 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 820

Ämne: Artikel: Oscam (och CSP) på Raspberry Pi för nybörjare

  1. #91
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ZZTop Visa inlägg
    en fråga till atomized eller någon annan kunnig:
    om jag vill uppgradera Oscam versionen (idag har jag version 1.20-rev8999) hur gör jag enklast? eller ska jag låta bli om servern snurrar ganska stabilt? med ganska menar jag att det har hängt sig ett par gånger under ca 2 månader utan att jag lyckats hitta ursaken
    Det går troligen att använda Minime:s script fast jag har inte haft tillfälle att prova det själv.

    Annars har jag beskrivit hur man gör om du läser i den andra tråden från detta inlägg:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post216681
    och några inlägg framåt.
    Senast redigerad av atomized den 2013-12-29 klockan 21:05.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #92
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    27
    Tackad
    1 gånger
    Apropå USB-hubbar till Raspberry så finns det utmärkt information om vad som fungerar (och inte fungerar) på http://elinux.org/RPi_Powered_USB_Hubs.

  3. #93
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    man får tacka er och önska er ett Gott Nytt År

  4. #94
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Om du kan konstatera att något/några av dessa paket är överflödiga får du gärna tala om det.
    Provade precis, och enligt mina tester behövs enbart följande:

    subversion cmake libssl-dev libusb-1.0-0-dev libccid pcscd pcsc-tools libpcsclite-dev

    Dessa var redan installerade:

    libpcsclite1 patch make tar bzip2 gcc g++ wget openssl gzip build-essential pkg-config ncurses-bin

    och dessa verkar inte behövas:

    cvs libpng3 flex bison automake autoconf libtool gettext

  5. #95
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Provade precis, och enligt mina tester behövs enbart följande:

    subversion cmake libssl-dev libusb-1.0-0-dev libccid pcscd pcsc-tools libpcsclite-dev

    Dessa var redan installerade:

    libpcsclite1 patch make tar bzip2 gcc g++ wget openssl gzip build-essential pkg-config ncurses-bin

    och dessa verkar inte behövas:

    cvs libpng3 flex bison automake autoconf libtool gettext
    Tackar!
    Jag ska göra ett test vid tillfälle och se om jag kan verifiera detta. I så fall kan jag plocka bort dem ur guiden.
    Å andra sidan gör det ingen skada att ha några extra paket installerade. Det enda som händer är att de tar lite utrymme på minneskortet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #96
    @Atomized

    Jag har ju problem med min rasp... (as u all know ^^)

    Hur viktig är delen "Fast IP-adress"?? För att rasp ska köra stabilt dvs..
    Jag tog & låste min routers DHCP mot rasp MAC-adress. Det borde väl vara samma sak som ditt scruipt gör va?
    Annars så har jag följt din guide punkt & pricka.

  7. #97
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av despax Visa inlägg
    @Atomized

    Jag har ju problem med min rasp... (as u all know ^^)

    Hur viktig är delen "Fast IP-adress"?? För att rasp ska köra stabilt dvs..
    Jag tog & låste min routers DHCP mot rasp MAC-adress. Det borde väl vara samma sak som ditt scruipt gör va?
    Annars så har jag följt din guide punkt & pricka.
    Att köra fast IP-adress eller DHCP ska inte göra någon skillnad för stabiliteten. Att låsa MAC-adressen i routern mot en viss IP-adress borde fungera precis lika bra.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #98
    Extremt korkad fråga men...
    Hur funkar det här i praktiken, dvs om jag sitter i ett ComHem-hus och vill köra Live-TV på en eller flera XBMC-burkar, räcker det då med att införskaffa allt i den här guiden som då kommer agera server (cardserver) till alla XBMC-klienter? Det måste väl behövas en TV-tuner någonstans? Hur ser exempelvis klienten ut?

  9. #99
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Gothic Visa inlägg
    Extremt korkad fråga men...
    Hur funkar det här i praktiken, dvs om jag sitter i ett ComHem-hus och vill köra Live-TV på en eller flera XBMC-burkar, räcker det då med att införskaffa allt i den här guiden som då kommer agera server (cardserver) till alla XBMC-klienter? Det måste väl behövas en TV-tuner någonstans? Hur ser exempelvis klienten ut?
    Ja, den här guiden handlar enbart om en kortserver. D.v.s det som behövs för att dela ut nycklarna från programkortet till klienterna.
    Sedan för att titta på TV behövs ju också, som du är inne på, någon form av TV-mottagare med TV-tuner.

    Ska du köra XBMC på ett antal klienter ligger det väl närmast till hands att sätta upp någon form av s.k. backend med flera TV-tuners i. T.ex. Openelec, Myth-TV eller liknande.
    Sådant diskuteras en del i HTPC-arean i detta forum. Du kan läsa där.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #100
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Ja, den här guiden handlar enbart om en kortserver. D.v.s det som behövs för att dela ut nycklarna från programkortet till klienterna.
    Sedan för att titta på TV behövs ju också, som du är inne på, någon form av TV-mottagare med TV-tuner.

    Ska du köra XBMC på ett antal klienter ligger det väl närmast till hands att sätta upp någon form av s.k. backend med flera TV-tuners i. T.ex. Openelec, Myth-TV eller liknande.
    Sådant diskuteras en del i HTPC-arean i detta forum. Du kan läsa där.
    Tack för svaret!
    Då är jag 50% klokare. Skulle bara vilja ha lite mer info så det är enklare att söka på vad jag behöver och hur jag ska gå tillväga.
    Man behöver alltså följande:
    1) Ovanstående för att dela ut själva kortet (burk 1)
    2) Openelec/Myth (burk 2) som har exempelvis ett kort med 4 tuners och pratar med burk 1
    3) Klienter (burk 3...n), exempelvis XBMC som pratar med burk 2?

    Har jag förstått det rätt då?

Liknande ämnen

  1. Raspberry och Oscam får inte till det..
    Av wizz i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss