Sidan 12 av 82 FörstaFörsta ... 210111213142262 ... SistaSista
Resultat 111 till 120 av 820

Ämne: Artikel: Oscam (och CSP) på Raspberry Pi för nybörjare

  1. #111
    Har povat köra 2st PI´s som server. Ett via kort på omnikey läsare i vardera. Enda som skiljer dom åt är att den ena har ett 16GB sd och den andra ett 4GB sd. Den med 4GB sd hänger sig låser sig totalt efter ca 1-2 veckor. Kan det vara så att ngn logg lr ngt käkar upp lite space efter ett tag?
    Den andra har snurrat på och har inte hängt sig en enda gång, varit online ca 3 veckor.

    Lite svårt att felsöka problemet då jag för tillfället inte har fysisk kontakt med servern och enda möjligheten att få liv i den är att dra ur strömmen o starta om den. Men allt tyder väl på att det bara borde vara att installera om med större Sd-kort ?

  2. #112
    Just det, den som låser sig har omnikey 3121 och den som inte låser sig 3020. Men det borde väl inte höra till problemet?
    Endast OScam är installerat och körs, (enligt guiden)
    Senast redigerad av cossan den 2014-01-10 klockan 13:23.

  3. #113
    Citat Ursprungligen postat av cossan Visa inlägg
    Just det, den som låser sig har omnikey 3121 och den som inte låser sig 3020. Men det borde väl inte höra till problemet?
    Endast OScam är installerat och körs, (enligt guiden)
    Jag har också problem med att min Raspberry låser sig. Men min låser sig allt mellan 2 timmar och 2 dagar.

    Jag skulle föreslå att titta i loggen för oscam.

    Enligt min logg, så ökar svarstiden för kortläsaren (omnikey 3021) från 70ms till slutligen 5000ms, och efter det så tappar den kortet och raspberry låser sig.

    Jag har ännu inte hittat vad det är för fel. Raspberry körs på ett 8GB kort.

    Det jag har sett på nätet är att några har löst problemet med en usbhubb som har egen strömkälla. Har dock inte hunnit testa det ännu.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  4. #114
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Hej.

    Jag har samma problem som er och jag har också två raspar.
    Alla har exakt samma uppsättning med kortläsare och storlek på sd kort (16gb).

    Det som skiljer dom åt är att den som fungerar gjorde jag iordning för 3 månader sen och den som inte fungerar gjorde jag iordning för några veckor sen.

    Jag tänkte prova att använda diskimager och göra en kopia av det minneskortet som fungerar och köra in det i den som inte funkar och se om det blir bättre. Har dock inte haft tid.

  5. #115
    Nu har jag lyckats få igång min första CS-Server
    tog mig 2 dagar att hitta felet jag hade med att min kortläsare inte hittades.
    Om man börjar med att skaffa bra saker och inte ta en mobilladdare som nätaggregat så kan man spara många timmars surfande

    Helt super Guide, Tack tack och tack igen

    Ett till fel jag gjorde var att glömma chmod 755 på CCcam.cfg (Ooops)
    Senast redigerad av dorren den 2014-01-13 klockan 19:57.

  6. #116
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    @ dorren
    Kul att höra att du lyckades!
    Bra jobbat!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #117
    Det var en väldigt bra Guide

  8. #118
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Citat Ursprungligen postat av balob Visa inlägg
    Hej.

    Jag har samma problem som er och jag har också två raspar.
    Alla har exakt samma uppsättning med kortläsare och storlek på sd kort (16gb).

    Det som skiljer dom åt är att den som fungerar gjorde jag iordning för 3 månader sen och den som inte fungerar gjorde jag iordning för några veckor sen.

    Jag tänkte prova att använda diskimager och göra en kopia av det minneskortet som fungerar och köra in det i den som inte funkar och se om det blir bättre. Har dock inte haft tid.
    Hej igen.

    Jag har gjort en kopia av minneskortet på den raspen som fungerar. La in kopian på det minneskortet och raspen som inte fungerar. Innan fungerade den i max 2 dagar och har nu hittils kört utan problem i 5 dagar.

    Det känns som det har något med nyare versioner av antingen oscam eller csp som strular till det.

    Med vänlig hälsning Balob

  9. #119
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av balob Visa inlägg
    Hej igen.

    Jag har gjort en kopia av minneskortet på den raspen som fungerar. La in kopian på det minneskortet och raspen som inte fungerar. Innan fungerade den i max 2 dagar och har nu hittils kört utan problem i 5 dagar.

    Det känns som det har något med nyare versioner av antingen oscam eller csp som strular till det.

    Med vänlig hälsning Balob
    Intressant!
    Jag funderar på att göra om min installation med senaste versionerna av Raspbian och oscam och se om jag får några problem...?
    Får se om jag får tid till det.
    Om ni tror att det är CSP som ställer till det så är det ju bara att avaktivera CSP. Det går ju lika bra att köra med bara oscam i mitt tycke.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #120
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Mmmm. Jag tänkte köra några dagar till och verkligen se så det funkar. Sen tänkte jag uppdatera oscam till den jag hade innan och se om det hänger sig. Om inte så fortsätter jag med csp. Det kan ju bero på Linux version och java version också.
    Hur kan man se var man har för version på linuxen ??

Liknande ämnen

  1. Raspberry och Oscam får inte till det..
    Av wizz i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss