Sidan 28 av 82 FörstaFörsta ... 1826272829303878 ... SistaSista
Resultat 271 till 280 av 820

Ämne: Artikel: Oscam (och CSP) på Raspberry Pi för nybörjare

  1. #271
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tornet91 Visa inlägg
    Tackar!! jag vände på kortet samt rensade loggfilen samt gjorde om Oscam.server & Oscam.conf igen. Nu tuffade det igång jag har nu 11 entitlements är det normalt?
    På CD brukar man bara ha tre aktiva Entitlements + ett antal gamla. Totalt kanske det blir 11.

    Det är tydligen någon bugg i oscam som gör att loggen skriver ut mhz-inställningar fastän man inte har några. Jag blev nyfiken och startade om min oscam och jag fick också raden
    Kod:
    2014/07/17 15:59:52  14B8730 r CD [pcsc] Reader initialized (device=0, detect=cd, mhz=357, cardmhz=357)
    Har inte tänkt på det förut...

    Kul att du lyckades förresten!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #272
    Färsking
    Reg.datum
    May 2014
    Inlägg
    21
    Tackad
    1 gånger
    Jo jag såg det jag med att den skrev ut mhz det förrvirrade en del! =) men jag tackar å bockar för hjälpen!

  3. #273
    finns det någon bra guide för att konfigurera för boxer?

  4. #274
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av janner Visa inlägg
    finns det någon bra guide för att konfigurera för boxer?
    Boxer är snårigt och jag har inte kört det på många år. Hoppas att någon som faktiskt kör Boxer kan hjälpa till?
    De har tre olika typer av kort tror jag, det kanske underlättar om du talar om hur gammalt ditt kort är?

    Om du sätter in kortet i kortläsaren och startar upp oscam så kan du i alla fall kolla i loggen och se att den hittar kortet och vilka id du har på det.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #275
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Boxer är snårigt och jag har inte kört det på många år. Hoppas att någon som faktiskt kör Boxer kan hjälpa till?
    De har tre olika typer av kort tror jag, det kanske underlättar om du talar om hur gammalt ditt kort är?

    Om du sätter in kortet i kortläsaren och startar upp oscam så kan du i alla fall kolla i loggen och se att den hittar kortet och vilka id du har på det.
    Har det någon betydelse om jag har en smartwi klientkort anslutet till servern

    Jag ska prova kortet inom kort

  6. #276
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av janner Visa inlägg
    Har det någon betydelse om jag har en smartwi klientkort anslutet till servern

    Jag ska prova kortet inom kort
    Det kan det nog ha. Jag har inte provat Smartwi själv men efter vad jag läst är det en del inställningar som kan behöva göras i Smartwi för att få kortet att funka i en server. Dessutom tror jag det fungerar olika bra med olika kortläsare.
    Alltid bäst att börja sätta upp ett system med så lite "strul-faktorer" som möjligt. D.v.s. få servern att funka med ett vanligt programkort innan du börjar blanda in Smartwi...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #277
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Boxer är som sagt lite knepigt eftersom det finns minst tre varianter på deras kort. Alla har caid 0500 men sedan kan de ha provid 020500, 023200 eller 040D00 (kanske nån mer, jag vet inte). Det här gör att man måste veta vilken sorts kort man har och preppa lite filer speciellt i oscam som inte behövs för de andra operatörerna.

    Det finns trådar om detta i forumet ifall du söker. En lämplig avdelning att börja läsa i är under Cardsharing -> Oscam. Jag hittade t.ex. denna tråden:
    http://www.comhit.net/showthread.php...lem-med-provid

    Eftersom jag som sagt inte kör Boxer själv så kan jag inte säga mycket mer utan råder dig att läsa de trådar du kan hitta om Boxer och kanske kan du få hjälp av någon annan som kör Boxer.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #278
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Boxer är som sagt lite knepigt eftersom det finns minst tre varianter på deras kort. Alla har caid 0500 men sedan kan de ha provid 020500, 023200 eller 040D00 (kanske nån mer, jag vet inte). Det här gör att man måste veta vilken sorts kort man har och preppa lite filer speciellt i oscam som inte behövs för de andra operatörerna.

    Det finns trådar om detta i forumet ifall du söker. En lämplig avdelning att börja läsa i är under Cardsharing -> Oscam. Jag hittade t.ex. denna tråden:
    http://www.comhit.net/showthread.php...lem-med-provid

    Eftersom jag som sagt inte kör Boxer själv så kan jag inte säga mycket mer utan råder dig att läsa de trådar du kan hitta om Boxer och kanske kan du få hjälp av någon annan som kör Boxer.

    Är skillnaden mot boxer då innehållet i dem 3 conf filerna?
    Duger det isåfall om jag kopierar texten från den länk du skickade

    Hittade även via google ett annat forum med kopior från conf filer, fast dem hade mer innehåll

  9. #279
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Cardservern du kan bygga med den här guiden funkar utmärkt för Boxer också! Det enda som skiljer är config-filerna. Dels de tre vanliga config-filerna som jag beskriver: oscam.conf, oscam.server och oscam.user. De behöver justeras med Boxers caid som är 0500 och rätt provid:s. Sedan kan det också i Boxers fall behövas någon ytterligare config-fil som oscam.provid eller oscam.dvbapi som nämns i tråden jag länkar till.

    Tyvärr kan jag inte säga exakt hur de ska se ut eftersom jag inte kör Boxer själv och inte har någon möjlighet att prova!
    Det exakta utseendet beror också på vilken typ av kort du har och det kan bara du veta!
    Så det enda råd jag kan ge är att söka och läsa alla inlägg som handlar om oscam och Boxer och sedan prova dig fram.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #280
    började så dåligt att jag inte fick fick upp kortläsaren omnikey på oscam

    får inte heller upp något med pcsc_scan
    det börjar scanna och sedan stannar det på
    Waiting for the first reader...

    däremot första gången jag loggade in på oscam via webläsaren så har jag ett minne av att jag fick upp någonstans under info texten omnikey,

    edit.
    läste nogrannare och efter att gjort din ändring genom inlägg 20/5 så får jag nu upp kortläsaren via pcsc_scan

    måste börja läsa noggrannare
    Senast redigerad av janner den 2014-08-01 klockan 18:21.

Liknande ämnen

  1. Raspberry och Oscam får inte till det..
    Av wizz i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss