Sidan 52 av 82 FörstaFörsta ... 242505152535462 ... SistaSista
Resultat 511 till 520 av 820

Ämne: Artikel: Oscam (och CSP) på Raspberry Pi för nybörjare

  1. #511
    Måste bara säga ett stort tack till en bra guide. Min oscam server har nu varit igång 30 dagar utan problem eller omstarter. Kör omnikey 3021, Rasp Pi B. Och c+

  2. #512
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mrpepsi Visa inlägg
    Måste bara säga ett stort tack till en bra guide. Min oscam server har nu varit igång 30 dagar utan problem eller omstarter. Kör omnikey 3021, Rasp Pi B. Och c+
    Tack! Det är roligt att höra!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #513
    Hej,

    Mycket bra guide! ...men då jag är dålig på linux är det några saker som jag bevisligen behöver hjälp med. Jag har följt guiden exakt två gånger på två olika Pi's nu.

    1. När jag kör igång scriptet manuellt så står det "[ ok ] Starting OSCam:.". Jag kan surfa till den men sedan verkar den stänga av sig. Samma sak om jag startar om eller tar ut strömmen en längre tid. Jag får den aldrig att hålla sig igång?

    2. När jag kollar oscam.log så står det "2015/04/30 18:10:13 76A006A8 r (reader) Reader1 [pcsc] Cannot open device: 1". Försöker jag köra pcsc_scan så står den bara och gör ingenting efter "waiting for the first reader..." Jag har testat med 3st olika läsare av lika många olika modeller. Testat att byta device i oscam.server config. Får det inte att fungera.

    All hjälp uppskattas!

    Tack på förhand!

  4. #514
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av minm Visa inlägg
    Hej,

    Mycket bra guide! ...men då jag är dålig på linux är det några saker som jag bevisligen behöver hjälp med. Jag har följt guiden exakt två gånger på två olika Pi's nu.

    1. När jag kör igång scriptet manuellt så står det "[ ok ] Starting OSCam:.". Jag kan surfa till den men sedan verkar den stänga av sig. Samma sak om jag startar om eller tar ut strömmen en längre tid. Jag får den aldrig att hålla sig igång?

    2. När jag kollar oscam.log så står det "2015/04/30 18:10:13 76A006A8 r (reader) Reader1 [pcsc] Cannot open device: 1". Försöker jag köra pcsc_scan så står den bara och gör ingenting efter "waiting for the first reader..." Jag har testat med 3st olika läsare av lika många olika modeller. Testat att byta device i oscam.server config. Får det inte att fungera.

    All hjälp uppskattas!

    Tack på förhand!
    Att oscam stänger av sig när den inte hittar några kortläsare är ett känt fenomen.
    Vilken typ av kortläsare har du? pcsc_scan kommandot hittar bara kortläsare av typen PC/SC, har du någon annan typ av kortläsare så blir den antagligen /dev/ttyUSB0 och då får du ändra i config-filerna.

    Om du talar om vad du har ska vi försöka hjälpa dig.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #515
    Tack för snabbt svar!

    Jag köpte precis "Omnikey Cardman 3021 USB" från Dustin. Sedan tidigare har jag en Smartreader från Argolis och en "noname".

  6. #516
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av minm Visa inlägg
    Tack för snabbt svar!

    Jag köpte precis "Omnikey Cardman 3021 USB" från Dustin. Sedan tidigare har jag en Smartreader från Argolis och en "noname".
    För att få igång din nya Omnikey läsare så måste du först göra en workaround som finns beskriven i detta inlägg:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post226561

    Sedan ska den fungera och kunna upptäckas med pcsc_scan kommandot.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #517
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    För att få igång din nya Omnikey läsare så måste du först göra en workaround som finns beskriven i detta inlägg:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post226561

    Sedan ska den fungera och kunna upptäckas med pcsc_scan kommandot.
    Tack nu är den igång och har varit sen igår kväll. Nu behöver jag bara hitta hur man kopplar upp dreamboxarna mot den :-)

  8. #518
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av minm Visa inlägg
    Tack nu är den igång och har varit sen igår kväll. Nu behöver jag bara hitta hur man kopplar upp dreamboxarna mot den :-)
    Enklast är väl att konfigurera CCcam på dina Dreamboxar. Kolla här t.ex.:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post216144
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #519
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Hej!

    Tänkte byta ut min pc med Linux och köra på en pi så jag får mindre strömförbrukning.

    Tyvärr är jag den enda här hemma som vet hur det fungerar.
    Har 2st kids och fru som gillar att titta på tv, ja jag också men....
    Är jag på resa, ja såklart vi behöver hjälp här hemma......

    Så fick jag en tanke på om men kan köra failover på pi med oscam?
    Tänkte på 2st Pi som har gemensam usb-delare med gemensamma läsare.

    Har letat på forumet men tyvärr så har jag inte hittat något om detta, ber om ursäkt om jag missat.

    Tack på förhand

  10. #520
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Kör oscam på en raspberry pi så behöver du ingen failover, det kommer fungera LÄNGE.
    Kanske kan behövas en reboot någon enstaka gång, vilket du enkelt fixar genom att logga in remote.
    Frugan behöver inte ens dra ur och sätta i nätkontakten....

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av Beacbuster Visa inlägg
    Hej!

    Tänkte byta ut min pc med Linux och köra på en pi så jag får mindre strömförbrukning.

    Tyvärr är jag den enda här hemma som vet hur det fungerar.
    Har 2st kids och fru som gillar att titta på tv, ja jag också men....
    Är jag på resa, ja såklart vi behöver hjälp här hemma......

    Så fick jag en tanke på om men kan köra failover på pi med oscam?
    Tänkte på 2st Pi som har gemensam usb-delare med gemensamma läsare.

    Har letat på forumet men tyvärr så har jag inte hittat något om detta, ber om ursäkt om jag missat.

    Tack på förhand
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Raspberry och Oscam får inte till det..
    Av wizz i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss