Skulle ta en kopi av mitt perfekte image, slik at jeg hadde et i reserve. Brukte win32imager til dette og hadde to like 8gb sandisk kort . Men mitt original image ble ødelagt av en eller annen grunn. Måtte bruke timer på å nyinstallere det igjen :-( Hadde låst sd adpteren slik at originalen ikke skulle være mulig å skrive til. Her skjedde det flere ting trur jeg. For det første hadde jeg kjøpt en billig ekstern usb sd kort leser fra netonnet. Det viser seg at usb sd kort leser ikke detektere at sd-adpteren står i låst posisjon, altså kortet står åpnet til å bli endret på. Mulig at windows 10 går inn å gjør noen endringer som jeg ikke har kontroll på? Men anyway etter å ha spekulert litt tok jeg min gamle lenovo x201 som kjører win10 med innebygget sd kortleser og som også detektere at kortet er låst og dermed ikke klarer å endre noe på kortet. Tok så et nytt kopi av kortet med winimager og nu har jeg to like imager, slik at jeg har en backup. Og her er link til sdkortleser som ikke skjønner at sdkortadapteren er locked.
https://www.netonnet.no/art/fotoogvi.../176462.11628/