Resultat 1 till 10 av 820

Ämne: Artikel: Oscam (och CSP) på Raspberry Pi för nybörjare

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Postar här en liten bekräftelse på att Raspberry Pi med oscam och CSP kan rulla en längre tid utan problem.
    Det har i olika inlägg här talats om olika tidsgränser. Vissa får bara sin Pi att gå i några timmar, två dagar, en vecka, 30 dagar m.m. utan att den hänger sig.

Det har varit svårt att reda ut varför vissa har dessa problem. Jag gissar att det är något i deras miljö eller konfiguration som spökar, men det kan vara mycket svårt att reda ut.

I alla fall vill jag visa att det finns inget som hindrar en Raspberry Pi att bara gå och gå om allt är riktigt uppsatt.
    Min egen Raspberry Pi som jag använder som cardserver har nu rullat nästan sex veckor. Själva Linux har rullat längre, i 78 dagar. Men det är knappt 42 dagar sedan jag uppgraderade oscam och drog igång CSP på den. Så oscam och CSP har rullat nästan sex veckor utan minsta problem hittills och det är fortfarande gott om ledigt minne i burken.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerad av atomized den 2014-04-03 klockan 18:41.

Liknande ämnen

1. Raspberry och Oscam får inte till det..
    Av wizz i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss