Citat Ursprungligen postat av TomTitt Visa inlägg
Hej!
tack för försök till svar. Jag har gett den en fast ip adress under installationen. När man har installerat klart Oscam så ska man kunna prova, men jag kommer inte in. Samma sak med CSP?
har provat flera ip adresser. Varför kommer jag till log in på CSP, via den ip adress det bör vara?
Har funkat klockrent tills nu. Köpte den i feb/mars kopplade in i april.
kan man klona en installation? Dvs du har ett fungerande kort på en annan raspberry! Dum fråga kanske, men varför skulle man inte kunna? Skulle spara en massa tid.
Det är inga problem att klona en installation! Det kan du göra med win32diskimager som du använder för att skriva till SD-kortet. Först läser du av det SD-kort du vill klona till en fil. Sedan byter du till ett tomt SD-kort och skriver filen till SD-kortet.

Ett problem är att SD-kort kan variera lite i storlek mellan olika fabrikat. Så t.ex. ett 8GB kort går inte alltid att klona till ett annat 8GB kort om det andra är aningen mindre i storlek. Råkar man ut för detta är det enklast att klona till ett större SD-kort. Du kan t.ex. alltid klona ett 8GB-kort till ett 16GB-kort.