Citat Ursprungligen postat av vespalun Visa inlägg
Är det någon som provat att köra på en Rasberry Pi Modell B+ (http://www.kjell.com/sortiment/dator...odel-b--p87273)? Den har ju 4 USB och ska vara bättre på det mesta!
Är lite sugen på att testa att köra direkt på dom lokala USB portarna (tänkte testa 3 kortläsare).
Jag har en testserver igång på en Raspberry Pi model B+. Dock med bara en kortläsare eftersom jag bara har ett kort. Men jag har ingen anledning att tro annat än att model B+ klarar minst lika många och antagligen fler kortläsare än model B.

Just strömförsörjningen till USB-portarna är kraftigt förbättrad i model B+ (samt att det är fyra USB-portar i stället för två).

Generellt så är jag mycket förtjust i den nya model B+ som jag anser är en klart förbättrad Variant av Raspberry Pi. Det finns egentligen inget som är bättre med den gamla modellen. Undantag om man har vissa add-on boards som inte passar fysiskt på den nya.

Men den nya model B+ är bättre, drar ganska mycket mindre ström, har fler USB-portar och väsentligt förbättrad strömmatning till USB-portarna. Den gamla bootade nästan alltid om ifall man anslöt eller tog bort något USB-tillbehör under drift. Det problemet ska vara åtgärdat i den nya model B+.