Citat Ursprungligen postat av arctica Visa inlägg
Det är kanske för tidigt att tända cigarren ännu (det är ju inte över innan den feta damen börjar sjunga), men...
... jag köpte i torsdags den här:

http://www.webhallen.com/se-sv/mobil..._24a_usb_svart

Och nu har Pi'n tuffat på i 4 dagar utan att krångla, så det verkar som en kraftigare strömadapter kan köra skillnad. På ett sätt känns det märkligt att 1A inte skulle räcka, det är ju till exempel den styrkan jag har på min DM800SE's adapter, och den borde väl egentligen kräva mer "kräm" än den lilla Pi'n?
Men jag är hur som helst glad och nöjd nu!
Som sagt var man kan aldrig vara riktigt säker. Men jag brukar räkna en Raspberry Pi som stabil om den har gått 2-3 dar utan problem. Är det problem brukar de visa sig under de första dagarna.

Det är inte bara strömstyrkan det hänger på. 1A räcker gott att driva en Pi med lite tillbehör. Men det som är viktigt när det gäller att driva en dator är att spänningen är ren och stabil! Minsta variation eller avbrott ställer till problem. När man laddar batterier (som de flesta USB-laddare är designade för) spelar det ingen roll om spänningen varierar lite eller innehåller mikrosekundlånga avbrott, batteriet blir laddat ändå. Men när man driver en dator är ren och stabil ström avgörande! Variationer i matningsspänningen eller mikro-avbrott kan orsaka omstarter eller andra skumma fenomen.

Därför är det lite olyckligt att Raspberry Pi marknadsförs som att kunna drivas med en mobilladdare, för det är långt ifrån alla mobilladdare som klarar jobbet att driva en Pi. Även om de klarar att ladda mobilens batteri utmärkt.

Så det är lite "trial and error" för att hitta en bra strömförsörjning till sin Raspberry Pi.