Citat Ursprungligen postat av gloop Visa inlägg
Hej. Haft problem med AU under lång tid varvid jag tänkte uppgradera Oscam i ett försök att få det att fungera.
Har installerat med dina anvisningar för ett par år sen och tänkte nu köra skriptet du lagt ut i guiden. Problemet är att jag får det inte att fungera.
Efter många om och men med begränsade Linux kunskaper antog jag att linan "OSCAM_SRC="/usr/src/oscam" hade nått fel.eftersom oscam inte existerar i src mappen
När jag tog bort oscam från den och den som ut som sådan "OSCAM_SRC="/usr/src" så fick jag en uppgradering från r10862-r10875
Startade om men likt förbannat får jag tillbaka min oscam svn build r8699
Nu kanske jag fullständigt är ute och cyklar men du får gärna förklara varför.
En annan sak är att från att kört 2.1.2 cccam under låång tid utan AU, till 2.3.0 nyligen har fått respons i AU:n UK / G / S / UQ 0 / 0 / 8 / 0
Hej, jag kan bara anta att du inte följt guiden till 100% när du gjorde din installation. Mappen /usr/src/oscam skall man skapa i del 3 punkt 2 om man följer guiden. Om inte den mappen finns på ditt system så har du antagligen missat något kommando. Troligen har du missat kommandot "mkdir oscam".

Uppdateringsscriptet kan bara fungera om ditt system ser ut 100% som det är tänkt att fungera. Scriptet har inte förmågan att leta rätt på saker utan förutsätter helt blint att sakerna ligger där det är tänkt att de ska ligga.

Om uppdateringsscriptet bygger en ny version av oscam men du ändå har kvar din gamla version efter omstart så beror det med all sannolikhet att din nya version av oscam ligger i "fel" mapp och därför inte hittas av scriptet.

Om du själv vet var din nybyggda version av oscam finns på systemet så kan du ställa dig i den mappen där den ligger. Sedan kan du göra en backup av din gamla oscam med kommandot:
mv /usr/local/bin/oscam /usr/local/bin/oscam.old
Efter det kopierar du in den nya versionen på plats:
cp -p oscam /usr/local/bin

Om du ändå inte får det att fungera är det kanske lika bra att du installerar om allt ifrån början och ser till att noga följa guiden så att du får ett system som det är tänkt att se ut. Ta kopia på dina konfig-filer först så att du enkelt kan lägga tillbaka dem. Har du ett extra minneskort är det bästa att göra installationen på det och spara det gamla minneskortet som backup.