Resultat 1 till 10 av 820

Ämne: Artikel: Oscam (och CSP) på Raspberry Pi för nybörjare

Trådad visning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #10
    LÖSTE DET. den fix som fanns. Den var ju inte om det stod 3122 på läsaren utan om det var en nyare läsare....vilket min var.

    Så efter fix hittar jag läsaren och bild trillar fram


    Panik

    Nu sitter man nere hos broder och skall köra igång men OSCam hänger sig fortfarande efter en minut, fast med programkortet i.

    Felsökning och hittar nått som heter pcsc_scan Det visar sig att läsaren hittas inte överhuvudtaget.

    Kör med den läsaren som "tipsades" om i guiden.

    läste om "fixen" för 3022 och tänkte kolla om det var libccid_Info.plist som var problemet men får samma svar som det "bör" stå om jag fattat rätt?

    root@raspberrypi:~# grep 3021 /etc/libccid_Info.plist
    <string>0x3021</string>
    <string>0x3021</string>
    <string>OMNIKEY AG CardMan 3021</string>


    Nån som har nått tips?

    //edit

    Har testat alla olika USB portarna. Kör med den nya Raspberry PI med 4 portar och strömförsörjning 2.1A

    //know



    Allt funkar så djäkla guld! Helt underbar hjälp till oss noobs. TACK igen Tack!
    Senast redigerad av know den 2015-10-24 klockan 01:14.

Liknande ämnen

  1. Raspberry och Oscam får inte till det..
    Av wizz i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss