Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
OK, då är det som jag trodde att du har helt enkelt ingen oscam binär fil i /usr/local/bin mappen. Det finns helt enkelt inget oscam program att dra igång! Troligen p.g.a. att kompileringen har misslyckats som den verkar göra när man använder Stretch.

När du installerade så måste du ha missat åtminstone två felmeddelanden. Dels när kompileringen gick snett och avbröts men sedan också när du skulle kopiera den färdiga oscam binären till mappen /usr/local/bin. Får man någon typ av felmeddelanden är det bättre att avbryta och fråga någon vad som står på än att fortsätta installationen.

Jag har gjort en liten workaround för Stretch (jag är osäker på om felet egentligen ligger i oscam eller i Stretch) men jag har inte haft tid att uppdatera guiden ännu.

Men om du gör så här borde det ordna till sig:

1. Rensa din gamla src-mapp.
cd /usr/src/oscam
rm -r oscam-svn


2. Hämta oscam igen.
svn co http://www.streamboard.tv/svn/oscam/trunk oscam-svn
cd oscam-svn


3. Ändra parameter i oscam (detta är nytt i Stretch).
apt-get install dialog
make config

Du får nu upp ett litet gui. Gå med piltangenterna till Readers och tryck Enter.
Bläddra ner till READER_CRYPTOWORKS och tryck mellanslag så att asterisken först på raden försvinner.
Tryck Enter och bläddra ner till Save och tryck Enter igen.
Nu skall du vara tillbaka vid kommandoprompten.

4. Kompilera oscam (på samma sätt som tidigare).
mkdir build
cd build
cmake -DWEBIF=1 -DHAVE_PCSC=1 ..
make

5. Installera oscam binär fil.
cp -p oscam /usr/local/bin

Så, nu ska allt vara OK.

TACK ATOMIZED.
Jag råkade ut för ett korrupt kort och var tvungen att göra om allt från början. Det funkade efter ditt lilla tips här.