Sidan 7 av 82 FörstaFörsta ... 567891757 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 820

Ämne: Artikel: Oscam (och CSP) på Raspberry Pi för nybörjare

  1. #61
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Ett tips uppdatera inte linux versionen verkar vara nått med linux som gör att den hänger sig
    min har gått utan problem sedan jag installerade den, men körde apt-get update och apt-get upgrade
    sedan började min hänga sig, körde igen efter denna guide men då blev den mycket sämre
    då körde jag in 2013-05-25-wheezy-raspbian.img samma som jag körde från början också skippade jag apt-get upgrade
    nu rullar den på igen utan problem

  2. #62
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av xrayzer Visa inlägg
    Ett tips uppdatera inte linux versionen verkar vara nått med linux som gör att den hänger sig
    min har gått utan problem sedan jag installerade den, men körde apt-get update och apt-get upgrade
    sedan började min hänga sig, körde igen efter denna guide men då blev den mycket sämre
    då körde jag in 2013-05-25-wheezy-raspbian.img samma som jag körde från början också skippade jag apt-get upgrade
    nu rullar den på igen utan problem
    Det kanske ligger något i det du säger men jag vill bara förtydliga att om man tänker installera CSP enl. guiden så behöver man minst 2013-09-25-wheezy-raspbian för det var i den versionen som Oracles Java kom in i Raspbian.
    Det är också den versionen jag har använt och jag har gjort några uppdateringar efter det utan problem.

    Sist jag uppdaterade var runt 20 november och min Pi har rullat fint både före och efter det.
    Senast redigerad av atomized den 2013-12-08 klockan 20:00.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #63
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Jag kör med Oscam

  4. #64
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    27
    Tackad
    1 gånger
    Jag körde apget för några dagar sedan (3/12) och det rullar på precis som vanligt, dvs problemfritt.

  5. #65
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    27
    Tackad
    1 gånger
    Har bråkat lite med USB hubbar till Raspberry Pi. De flesta (alla) billiga hubbar som jag testat har fungerar dåligt, antingen inte alls eller då bara med en läsare (strömbrist!). Köpte dock en lite dyrare från Dlink, DUB-4H. Den kostade 169:- på Webhallen. Den kommer med en 2,5 A nätadapter och en port är avsedd för snabbladdning av t.ex mobiler (klarar visst även IPAD). Med nätadapter ansluten och en omstartad Pi så hittade den omgående alla 3 läsare jag har (Viasat, CD och Boxer). Lite dyr men den fungerar. Den bakmatar inte.

  6. #66
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Tack för tipset!
    Det är nog nästan obligatoriskt med en strömmatad USB-hub till Raspberry Pi eftersom den egna matningen på USB-porten är väldigt klen. Det hjälper inte heller att byta till en kraftigare strömadapter för själva Pi:n eftersom det sitter en s.k. polyfuse på spänningsingången som begränsar strömmen.

    En fördel med den typen av USB-hub som du tipsar om är också att det går att koppla i och ur USB-grejer under drift. Försöker man göra det i USB-portarna direkt på Pi:n så bootar den nästan alltid om p.g.a. att det uppstår dippar i spänningsmatningen.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Jag har också DUB-4H och en från The Pi Hut, båda fungerar lika bra/dåligt, förmodligen bara bra. Har nu provat allt utom en ny Pi: olika PSU:er, usb-hubbar, SD-kort och alla trix jag kunnat hitta efter att läst hela internet ca två gånger. Det fungerar kanon, i max tolv timmar!?! Sedan öken. smsc95xx är då ingen höjdare...

  8. #68
    atomized, världen behöver fler som dig! grym guide!

  9. #69
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av cossan Visa inlägg
    atomized, världen behöver fler som dig! grym guide!
    Tack!
    Alltid roligt med lite uppskattning!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  10. #70
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2003
    Inlägg
    27
    Tackad
    1 gånger
    Det är Du värd atomized

Liknande ämnen

  1. Raspberry och Oscam får inte till det..
    Av wizz i forum Hårdvara
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-04-12, 20:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss