Citat Ursprungligen postat av KaLnAk Visa inlägg
En fråga,

behövs verkligen allt detta för att få OSCam att fungera?

Anledningen till att jag undrar är för att jag tidigare kört OSCam på en "vanlig" pc och då inte ens installerat hälften av dessa paket för att få det att fungera. Har sedan en tid kört OSCam på en Raspberry Pi, innan din guide och installerade inte allt detta här nedanför. Nu har den visserligen inte fungerat så bra heller då den lagt av efter några veckor och jag behövt starta om. Så tänkte se ifall din guide kan få min Raspberry att fungera utan strul.

apt-get install pcscd libpcsclite1 libccid libssl-dev openssl libusb-1.0 build-essential pcsc-tools cvs subversion pkg-config wget

apt-get install autoconf automake libtool gettext make cmake tar bzip2 gzip patch ncurses-bin gcc g++ flex bison libpng3 libpcsclite-dev
Jag har inte gjort någon fullständig utredning ifall alla dessa paket är nödvändiga. Jag har tagit listan från någon lathund jag hittade när jag började med oscam för några år sedan och sedan har jag byggt på med något paket som jag upptäckte behövdes.

Om du kan konstatera att något/några av dessa paket är överflödiga får du gärna tala om det. Det kan ju också vara så att om du installerade på en PC så hade du dragit in en större Linux-distribution där en del av paketen redan fanns med...?