Citat Ursprungligen postat av ed9tho Visa inlägg
Jag är fortfarnde lite inne på att det står bara 0 under denna rad:
SRVID:CAID@PROVID: 0000:0000@000000 på mitt comhem står det ju lite siffror i alla fall.....?

Jag är inte säker men jag kan tänka mig att siffrorna där fylls i när någon klient är uppkopplad. På min server verkar det som att de siffrorna varierar beroende på vilken kanal klienterna tittar på. Det verkar helt enkelt vara den senaste ECM-förfrågan som kommer upp där.

093E borde vara rätt för ditt kort och det faktum att du kan lista Entitlements från kortet tyder på att oscam kan läsa kortet utan problem. Ditt problem verkar ligga i kommunikationen mellan klienterna och servern.

Jag tror fortfarande att något spökar i dina portforwards eller att du skrivit fel eller blandat ihop några portnummer i config-filerna, allt måste ju stämma mellan server och klienter.

Att hålla på och köra cs genom en brandvägg som du gör är inte direkt någon nybörjaruppsättning och faller lite utanför ämnet i denna tråd som är tänkt att handla om nybörjarguiden för oscam på Raspberry Pi. De flesta människor kör ju kortdelning inom hemmet på sitt lokala nät och har inget behov att krångla med portforwards i sin router.

Har du fortsatta problem med portforwards så föreslår jag att du tar upp det i en egen tråd.