Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 40

Ämne: DVB-T kort för HD

  1. #21
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    9
    Tackad
    1 gånger
    Okej, då är frågan om version 3 av programkortet kräver CI+ MPEG4 ?
    Jag får se när jag får hem den.

    Tack för svaret Prelatur

  2. #22
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    9
    Tackad
    1 gånger
    Okej, då är frågan om version 3 av programkortet kräver CI+ MPEG4 ?
    Jag får se när jag får hem den.

    Tack för svaret Prelatur

  3. #23
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    9
    Tackad
    1 gånger
    Okej, har nu fått hem CI+ CAM från Boxer, och kan meddela att det hoppade igång alldeles utmärkt med mitt version 3.0 kort.
    Så nu är nästa steg att testa DVBlink så att jag kan få fullt stöd i MP för kodade HD kanaler..

  4. #24
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    Vad skall du med dvblink till ? om du skall köra mp ?

  5. #25
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    9
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    Vad skall du med dvblink till ? om du skall köra mp ?
    MP har inte fullt CI-stöd för DVBsky ännu.. Det kommer att stödjas i TVE 3.5 men inte nuvarande TV-server.

    I dagsläget fungerar det i MP om man "stoppar" kanalen sedan startar en ny kanal, då verkar DVBSky drivisen hantera det.
    När man byter kanal som vanligt så får man ett fel - "hittar inte kanalen" - enligt utvecklaren till MP TV server (mm35...) så är det för att det görs en "pause"
    av kortet när man byter kanal, och därför behövs det kod för att aktivera CI.

    DVBlink har ju stöd för DVBSKy T980c CI, och den kan användas som ip-tv kort inne i MP TV-server, det är det jag tänkte jag skulle använda. Får se hur mycket overhead det är - dvs hur långa kanalbyten blir.

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2005
    Inlägg
    435
    Tackad
    21 gånger
    Ok fattar ...men har inte mm35 en test ver som funkar som du kan testa ? han brukar inte vara omöjlig om han har tid ..

  7. #27
    Hade en chatt med Boxer idag om att uppgradera till version 4 på kortet då jag hade tolkat att det skulle krävas....men så verkar det inte vara (OBS: Jag har ännu inte testat som jag skriver :-) )

    Jag: Tydligen så har jag missat en detalj...det är inte kortet som är trasigt utan det är HD-kanaler som inte funkar
    Jag: Kortet jag har haft i runt 10 år är av versionen 2.0 och som jag tolkar informationen på Boxer's hemsida så krävs nyare kort (version 4)
    Boxer: Det krävs endast om ni har en Ondemand-box, dock inte för HD-kanalerna.
    Jag: Följde felsökningsguide'n och där står det "För att se HD-kanalerna behöver du den senaste versionen utav våra programkort."
    Boxer: Det stämmer inte. Har ni möjlighet att länka det så ska jag skicka upp det till de som har hand om hemsidan.
    Jag: Ok, skall se om jag kan det utan att bryta chatten
    Boxer: Vi gjorde en uppdatering av krypteringen på alla kort, så att samtliga kort klarar av HD-kanalerna.
    Jag: http://www.boxer.se/kundservice/tekn...?inDialog=true
    Boxer: Tack! Ska föra det vidare då det endast är för OnDemad-tjänsten som ett nytt kort behövs.
    Jag: Ok, så du menar att det skall fungera med alla krypterade HD-kanaler med version 2.0 av kortet? när man använder CI+
    Boxer: Så länge mottagaren kan ta in HD-kanaler (Se om ni får in SVT1HD på kanalplats 61) och att ni använder en CI+ modul.

  8. #28
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    9
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joxen Visa inlägg
    Ok fattar ...men har inte mm35 en test ver som funkar som du kan testa ? han brukar inte vara omöjlig om han har tid ..
    Njaaee, inte direkt tyvärr. Se denna länk tex: [URL="http://forum.team-mediaportal.com/threads/dvbsky-t980c-ci-changing-channel-directly-problem.119538/#post-1006716"[/URL]
    det verkar som de inte vill göra något - eftersom den stöds i TVE 3.5

  9. #29
    Jag har också ett v2 kort som är sådär 10 år. HD kanalerna funkar utmärkt med kortet i en CI+ modul...

  10. #30
    Skaffade en Cardcaster hos http://www.satpro.se/ som de rekommenderade utan tvekan. CI+ modulerna kom igår så nu är det bara 2 st TBS5880 som är på väg == julledigheten är fixad

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-13, 12:00
  2. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 00:38
  3. nytt kort men det var ett gammalt kort
    Av knodden i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2003-11-30, 19:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss