Hade en chatt med Boxer idag om att uppgradera till version 4 på kortet då jag hade tolkat att det skulle krävas....men så verkar det inte vara (OBS: Jag har ännu inte testat som jag skriver :-) )
Jag: Tydligen så har jag missat en detalj...det är inte kortet som är trasigt utan det är HD-kanaler som inte funkar
Jag: Kortet jag har haft i runt 10 år är av versionen 2.0 och som jag tolkar informationen på Boxer's hemsida så krävs nyare kort (version 4)
Boxer: Det krävs endast om ni har en Ondemand-box, dock inte för HD-kanalerna.
Jag: Följde felsökningsguide'n och där står det "För att se HD-kanalerna behöver du den senaste versionen utav våra programkort."
Boxer: Det stämmer inte. Har ni möjlighet att länka det så ska jag skicka upp det till de som har hand om hemsidan.
Jag: Ok, skall se om jag kan det utan att bryta chatten
Boxer: Vi gjorde en uppdatering av krypteringen på alla kort, så att samtliga kort klarar av HD-kanalerna.
Jag: http://www.boxer.se/kundservice/tekn...?inDialog=true
Boxer: Tack! Ska föra det vidare då det endast är för OnDemad-tjänsten som ett nytt kort behövs.
Jag: Ok, så du menar att det skall fungera med alla krypterade HD-kanaler med version 2.0 av kortet? när man använder CI+
Boxer: Så länge mottagaren kan ta in HD-kanaler (Se om ni får in SVT1HD på kanalplats 61) och att ni använder en CI+ modul.

Svara med citat