Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Var beställa Dreambox? Satsa på en klon?

  1. #1

    Var beställa Dreambox? Satsa på en klon?

    Hej!

    Har precis fixat parabol hemma (canal digital) så har tänkt köra dreambox för att kunna dela kortet i hushållet.

    Hade då tänkt köra en box som får agera som server åt de andra.

    Frågan är var ska man beställa? finns det någon klon som fungerar bra och är prisvärd? Vill inte betala 4k för en digitalbox (Har kollat på DM800HD-SE) Blir lite dyrt om man ska ha till 3st tv-apparater.

    Vill även ha 2 kortläsare så man eventuellt kan utöka med viasat i framtiden.

    Nån som har tips? Det gör ju inget ifall det är en klon så länge den fungerar bra.



    Tacksam för svar! har googlat som en tok och hittar bara gamla trådar där de flesta sidor är nedlagda som länkas till :-)

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av arrow Visa inlägg
    Tack för länken, har kollat på den innan. Men hur fungerar det med wifi? Tänkte original har ju inte wifi

    Sen såh jag i en tråd här på comhit att man inte ska ha bcm tuner utan m tuner?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger
    Du kan ju alltid titta på Vu+ mottagare som är väldigt prisvärda.

    När skaffade du ditt Canal Digital?. Mitt är cirka 4 månader gammalt och jag kan inte kort dela vissa kanaler. Cmore Action samt Cmore First HD fungerar inte, skulle va intressant att höra hur det fungerar för dig.
    OSCAM 1.20-unstable_svn build r8647
    CSP 0.9.0r228 - JVM: [Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM1.6.0_43-b01]
    OS: [Linux 3.2.0-4-amd64 (amd64)]
    Kortläsare: 2st Omnikey 3121

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    inklusive frakt betalar du nästan 1400:- för kinaboxen...
    lägg till 1100:- och få en original vu+solo2 istället...måste vara en av dom mest prisvärda boxarna som går att köpa just nu!


    edit: tvåa på bollen igen...
    Senast redigerad av jajko den 2013-10-28 klockan 09:18.

  6. #6
    Klart det finns alternativ :-)

    Men som jag googlat verkar det som man lättast får hjälp om man har en "dreambox" :-) allt kommer ju från Kina ändå. Handlar ju bara om det är någon kvalité öht

    Vad är skillnaden på BCM tuner och M tuner? :-)

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    95
    Tackad
    7 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freddev Visa inlägg
    Klart det finns alternativ :-)

    Men som jag googlat verkar det som man lättast får hjälp om man har en "dreambox" :-) allt kommer ju från Kina ändå. Handlar ju bara om det är någon kvalité öht

    Vad är skillnaden på BCM tuner och M tuner? :-)

    Många här som kör med Vu+ så du kommer få hjälp med de frågor du har.
    OSCAM 1.20-unstable_svn build r8647
    CSP 0.9.0r228 - JVM: [Java HotSpot(TM) 64-Bit Server VM1.6.0_43-b01]
    OS: [Linux 3.2.0-4-amd64 (amd64)]
    Kortläsare: 2st Omnikey 3121

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vu+ kommer nog att bli allt vanligare framöver och Dreambox kanske tappar lite i popularitet. Detta beroende på att Vu+ gör klart prisvärda boxar med mycket goda prestanda samtidigt som OpenPLi förklarat att de inte längre kommer att stödja Dreambox.

    Vad gäller skillnaden mellan BCM och M tuner så är det olika fabrikat på de ingående kretsarna. BCM betyder antagligen Broadcom, vad M står för vet jag inte.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Jag skulle nog också säga att satsa på en vu+ solo2. Väldigt prisvärd mottagare. Jag har haft min i några veckor nu och är jättenöjd. Inte svårt att få igång den. Allt man behöver veta finns här på forumet.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Phoenix Visa inlägg
    Jag skulle nog också säga att satsa på en vu+ solo2. Väldigt prisvärd mottagare. Jag har haft min i några veckor nu och är jättenöjd. Inte svårt att få igång den. Allt man behöver veta finns här på forumet.
    Okej, klarar den modellen av 2st programkort? t.ex canal digital och viasat?
    EDIT: Det gör den, detta behöver ni inte svara på

    Skulle gärna ha en box egentligen med DVB-T också bara så man kan plocka in TV6 som inte finns med i Canal digitals utbud

    Finns det någon nackdel med VU+ Solo2 jämfört med Dreambox? Går det fortfarande streama från boxen till sin mobil t.ex ? :-)

    Edit: Om man skulle dela ut ett kort med VU+ Solo2 .. om man har säg en DM500HD i ett annat rum kan dom ansluta varandra eller fungerar det inte?
    Senast redigerad av Freddev den 2013-10-28 klockan 15:25.

Liknande ämnen

  1. Så här räddar du din brickade dreambox klon
    Av Balders-balle i forum Dreambox
    Svar: 131
    Senaste inlägg: 2014-04-07, 17:44
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-10-26, 19:43
  3. Dreambox 500HD - Orginal eller klon?
    Av FcBarcelona i forum Dreambox
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-06-17, 06:51
  4. Hur vet man om en dreambox är ett klon?
    Av barca007 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-19, 23:23
  5. Svar: 17
    Senaste inlägg: 2008-04-27, 22:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss