Hmmmm.
Lägg in OpenPli så fixar det sig. Icvs utvecklas inte längre.
Hmmmm.
Lägg in OpenPli så fixar det sig. Icvs utvecklas inte längre.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Allt funkar väl inte direkt när man lägger in OpenPli? Jag behöver väl installera CCcam på den också?
Har enbart kört iCVS så vill gärna fortsätta ha just den imagen.
Meny>plugin>ladda ner>softcams>cccam 2.3.0>blå knapp>softcaminställning>välj ccam klart. Vid behov lägg in linjer i config.
Har inte kört iCVS så jag vet inte hur den funkar.
På OpenPLi så följer CCCam med i installationen. Du får en fråga under installationen om du vill installera CCCam. Sedan är det bara att snickra till sin CCCam.cfg och lägga i /etc mappen.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Hmmm, får kolla om det är så i iCVS också.
Om inte får jag lägga in OpenPLi. Är 2.1 betan bra?
skulle nog tagit openpli-4
om du har en klon så är det bara ta hem ssl 84b samt openpli-4.0 från t.ex. dreamoem
Cccam funkar fint utan moddning, Mgcamd måste man editera mg_cfg sista raden gällande boxtyp och sätta den till 06
Funkar väldigt bra med allt vad som gäller automatisk text, ljud inspelningar med text osv.
Jag har bara använt OpenPLi på Vu+. Då är det inga problem att tanka ner senaste 4.0 från openpli.org och lägga in.
På Dreambox får man skilja på kloner och original. Har du en original Dreambox så kan du tanka ner det senaste från openpli.org.
MEN om du har en klon ska du INTE göra det. Då måste du ha en patchad image och eftersom jag inte håller på med Dreambox så har jag ingen koll på vad som är bästa stället att hitta en sån. Men det kan nog någon annan svara på.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Yes jag har en klon. Får testa OpenPLi 4.0.
Testade köra den där OpenPLi 2.1 betan men den hade inga CCcams eller något att ladda ner.
www.dreamoem.com
för patchade images till kloner
Multitasking means screwing up several things at once.