Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: http://www.mixeshop.com .. Pålitligt ??

  1. #1

    http://www.mixeshop.com .. Pålitligt ??

    Om man ska beställa en klonbox är det mixeshop som gäller då? :-)

    Ska beställa 3 boxar så beslutade mig för att satsa på en klon då det blev så dyrt om man skulle investera "vanliga" boxar :-)

    Hade tänkt mig dessa boxar http://www.mixeshop.com/800se-wifi-w...are_p1779.html

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    223
    Tackad
    2 gånger
    Modellen med BMC tunern funkar väldigt bra, Mixieshop är väldigt bra att ha o göra med, beställt någon box där samt ett gäng paddor, aldrig några problem om det är något som strular.

  3. #3
    Okej tack för svar :-) nån här på forumet som äger en klon som kan säga hur den fungerar. Tillräckligt snabb? 400 MHz vs 1,3 ghz dualcore i vu+.. Är rätt markant skillnad.. iaf på pappret

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freddev Visa inlägg
    Okej tack för svar :-) nån här på forumet som äger en klon som kan säga hur den fungerar. Tillräckligt snabb? 400 MHz vs 1,3 ghz dualcore i vu+.. Är rätt markant skillnad.. iaf på pappret
    Dm800se klon är super snabb man kan inte skilja även om processor är 400MHz eller 1000MHz när man byter kanal eller trycker på meny.

  5. #5
    Okej, måste säga att jag är tveksam.. har läst på forumet att en del har haft väldiga problem med Mixeshop när det gäller garantiärenden och sånt :/

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freddev Visa inlägg
    Okej, måste säga att jag är tveksam.. har läst på forumet att en del har haft väldiga problem med Mixeshop när det gäller garantiärenden och sånt :/
    Det spelar nog ingen roll vilken Kina-leverantör du väljer när det gäller supporten. Alla är mer eller mindre dåliga plus att de är dåliga på engelska och det blir mycket missförstånd plus att det tar evigheter för postgång fram och tillbaka till Kina.

    Så man får väga det låga priset mot dessa nackdelar. Vill du ha support så köp i Sverige, vill du ta en chansning och handla billigt så köp i Kina.

    Överväg om inte t.ex. Vu+ prisvärda boxar inköpta i Sverige är ett alternativ.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    alt.1
    3st kinaboxar 3300kr + billigast frakt 520kr. har du otur så öppnar tullen paketet, då kostar det ca 70kr/box (med nedskrivet värde). summa summarum 3820kr eller 4030kr (inkl tull).
    garanti = beror på vilken sida dom små kineserna vaknar...och du åker ändå på returfrakt.
    alt.2
    1st vu+solo2 2500kr och 1st vu+solo 1550kr = i praktiken 3st boxar då solo2 är en twintuner, för 4050kr.
    garanti = you bet!


    plötsligt känns inte kinashoppingen så billig...men valet är naturligtvis ditt. lycka till!

  8. #8
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    alt.1
    3st kinaboxar 3300kr + billigast frakt 520kr. har du otur så öppnar tullen paketet, då kostar det ca 70kr/box (med nedskrivet värde). summa summarum 3820kr eller 4030kr (inkl tull).
    garanti = beror på vilken sida dom små kineserna vaknar...och du åker ändå på returfrakt.
    alt.2
    1st vu+solo2 2500kr och 1st vu+solo 1550kr = i praktiken 3st boxar då solo2 är en twintuner, för 4050kr.
    garanti = you bet!


    plötsligt känns inte kinashoppingen så billig...men valet är naturligtvis ditt. lycka till!
    men du kan för fan inte jämföra priset med att ta med tre boxar från kina och bara två boxar från sverige..

    "beställ tre sunray S/C/T boxar så får du egentligen 9 stycken boxar"

    idiotisk jämförelse måste jag säga
    Multitasking means screwing up several things at once.


  9. #9
    Har övervägt det men går det streama den andra tunern till en annan tv då via nätverket eller vad?

    Blir väl hursomhelst krångligare än en vanlig box..

    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    alt.1
    3st kinaboxar 3300kr + billigast frakt 520kr. har du otur så öppnar tullen paketet, då kostar det ca 70kr/box (med nedskrivet värde). summa summarum 3820kr eller 4030kr (inkl tull).
    garanti = beror på vilken sida dom små kineserna vaknar...och du åker ändå på returfrakt.
    alt.2
    1st vu+solo2 2500kr och 1st vu+solo 1550kr = i praktiken 3st boxar då solo2 är en twintuner, för 4050kr.
    garanti = you bet!


    plötsligt känns inte kinashoppingen så billig...men valet är naturligtvis ditt. lycka till!

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    men du kan för fan inte jämföra priset med att ta med tre boxar från kina och bara två boxar från sverige..

    "beställ tre sunray S/C/T boxar så får du egentligen 9 stycken boxar"

    idiotisk jämförelse måste jag säga
    varför så negativ? alla taggar utåt!
    då ts (som kanske inte är jätteinsatt) efterfrågar en billig lösning, så är väl mitt lilla räknexempel högst relevant...om han redan har htpc, mediaspelare, laptop, dator, surfplatta ändå menar jag...


    edit: lade till laptop o dator...
    Senast redigerad av jajko den 2013-10-30 klockan 20:10.

Liknande ämnen

  1. alternativ till Mixeshop
    Av jonas36 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-16, 20:42
  2. [LÖST] en fråga om mixeshop
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 68
    Senaste inlägg: 2012-11-28, 15:48
  3. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-08-15, 22:30
  4. http://***.*******.***/
    Av TSCN i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-02-23, 10:34
  5. http://www.********************.com/
    Av hajenhajen i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-09-24, 19:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss