Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Hdd till 500 HD vart?

  1. #1

    Hdd till 500 HD vart?

    Har äntligen fått igång min 500 HD låda. Vill koppla in hdd till den. Vart köper man en billigast och smidigast?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Köp ett NAS så kan alla komma åt inspelningarna, och du kan även se dem på datorn.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Skaffa en dockningsstation istället, då kan du använda hårddiskarna som lagring (som jag gör) och bara ha en hårddisk permanent aktiv i din dreambox eller vad det nu är. Ju mer man kör hårddiskar, desto mer slits dom, praktiskt lagra på hårddisk och skippa dvd samt bluray skivor.

  4. #4
    Något förslag på docka eller chassi? Vilken disk är att föredra? Vill den ska vara så tyst som möjligt och runt 1TB ungefär

  5. #5
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tja, jag vet inte. Ett vanligt externt chassi med en 3.5 hårddisk kanske, sedan kanske en SATA usb3 (usb2) adapter för att komma åt annat som är permanent lagrat på diskarna eller ?

    Beror lite på vad du vill göra, NAS går ju också bra, men för min del blev det ganska meningslöst när man kommer upp i ganska många hårddiskar, då kostar det galet mycket om man vill ha alla diskarna online och åtkomliga, plus det drar massa ström. Så jag indexerade dem, sedan hittar jag det som behövs. Fördelen med hårddisk är ju att man också kan fimpa bort massa saker med tiden, och återanvända utrymmet.

    De flesta av dagens hårddiskar är tysta så det är nog inget att bekymra sig över, men ska du köpa hårddisk skaffa en 2Tb för diskarna är så billiga idag. Det går med större men man kan få problem att man inte kommer åt det, pga begränsningar i gamla BIOS. Värt att tänka på beroende på vad man ska använda disken till.

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Finns det inte ett uttag för eSATA på boxen ? Använd den isåfall, om du ändå inte ska göra en riktig lösning med ett NAS (nätverkshårddisk).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Vart köpa tuner till dm800hd rev.c
    Av hulta i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-07-19, 00:25
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-10-22, 15:52
  3. Vart får jag tag i Wce 1.07 ?
    Av fejdarn i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 13:32
  4. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-09-18, 08:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss