Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: felsökningshjälp please! får inte igång min DM800SE clone med Oscam

  1. #11
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Du måste stänga av tjänsten först. Du har redan igång en (eller flera) instanser av cam.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Som matkoh säger "Bind request failed (Address already in use)" tyder på att du redan har en instans av servern igång. Du måste avsluta tidigare sessioner av oscam innan du startar nya.

    Om det fortfarande är problem efter det får du kolla att /dev/ttyS2 stämmer. Det motsvarar COM3 om du kör Windows.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Du måste stänga av tjänsten först. Du har redan igång en (eller flera) instanser av cam.
    det var helt rätt! jag trodde att oscam stängdes om man skrev "exit" i dospromten , men när jag kollade i aktivitetshanteraren så hade jag ju flera processer av oscam som kördes. Jag dödade dem och bytte till annan säkrare usb anslutning och då blev läsaren com 4 i listan, så jag angav tts3 i server filen.
    efter lite ryckande i kortet så började en lysdiod blinka i läsaren och i logfilen kan man nu se att kortets alla "paket" listade och sist står det typ waiting for service eller nåt liknande. Tyvärr fortfarande svart ruta dock.
    Hur stänger man av (avslutar) man oscam i datorn?
    finns det nåt sätt att se om boxen skickar paket med data till servern för avkodning av kortet?

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Du måste stänga av tjänsten först. Du har redan igång en (eller flera) instanser av cam.
    det var helt rätt! jag trodde att oscam stängdes om man skrev "exit" i dospromten , men när jag kollade i aktivitetshanteraren så hade jag ju flera processer av oscam som kördes. Jag dödade dem och bytte till annan säkrare usb anslutning och då blev läsaren com 4 i listan, så jag angav tts3 i server filen.
    efter lite ryckande i kortet så började en lysdiod blinka i läsaren och i logfilen kan man nu se att kortets alla "paket" listade och sist står det typ waiting for service eller nåt liknande. Tyvärr fortfarande svart ruta dock.
    Hur stänger man av (avslutar) man oscam i datorn?
    finns det nåt sätt att se om boxen skickar paket med data till servern för avkodning av kortet?

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-10-12, 19:40
  2. Dm800se får inte igång winzard
    Av Piratkungen i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 13:58
  3. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-31, 17:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss