Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Dreambox/Sunray 800HD SE?

  1. #1

    Dreambox/Sunray 800HD SE?

    Hej alla! Jag har ett problem som jag hoppas några av er kanske kan hjälpa mig med. Jag är lite av en nybörjare i Dreambox världen och det är så att jag blev erbjuden att köpa en dreambox + en parabol av en bekant till ett (vad jag trodde) vettigt pris, så jag tog erbjudandet. Sen visade det sig att det inte alls var en dreambox jag hade skaffat mig, utan en Sunray box, fastän det står Dreambox DM 800HD SE på kartongen och boxen. Så efter mycket om och men har jag kommit till förstående över att det är en kina kopia.

    För det första så har jag en 'Mini Flashup' knapp på boxen, vilket vad jag förstår inte finns på dom ÄKTA dreamboxarna. Och för det andra har jag även 2 tuners på den, 1 st 'Tuner IN' och 1 st 'Tuner OUT' fast det inte heller ska finnas på DM 800HD SE. Och den tunern som sitter i är testad i en ÄKTA DM 800HD och den funkar utan problem där i. (OBS! Inte HD SE)
    Och tillslut, det tredje beviset på att den är fejk: När jag skriver in IP-numret på internet för att komma till sidan där man flashar, så kommer jag direkt till Sunray, och inte dreambox.
    Och det relevanta problemet är att den inte kan hitta någon tuner när jag ska göra en kanalsökning på den.

    Så jag tänkte fråga er om ni tror att det kan hjälpa om jag bara köper en ny tuner som är gjord för den oäkta boxen, eller om problemet grundar sig i något lite mer avancerat än så? Här nedan länkar jag en tuner som jag tror kan passa, ni får gärna rätta mig om jag är helt fel ute.

    http://www.mixeshop.com/triple-tuner...sct_p1450.html

    Tackar på förhand! /rookie

  2. #2
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Antar att det är en S2 tuner du har i boxen ALPS 801A? Vilken/vilka satelliter är det du ska kanalsöka?