Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Automatisk timeshift

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    42
    Tackad
    1 gånger

    Automatisk timeshift

    Hej,
    min gamla viasatbox hade automatisk time shift och jag kunde alltid spola tillbaka lite TV om jag ville.
    Detta går också på BH VU+ men jag funderar på om hårddisken slits mycket då den kommer ju att få jobba hela tiden om jag aktiverar.
    Provade att spela in till en USB-sticka men boxen ville inte boota om med stickan och för att få det att funka fick jag montera den via SSH direkt i linux (mount..)
    Sedan blev boxen mycket seg...
    Tog bort och kör nu utan auto-timeshift...

    Hur gör ni?
    Är det safe att timeshifta hela tiden till hårddisken?
    Har ni lyckats sätta in en USB på baksidan och sedan boota om er VU+ med blackhole?
    Isf, hur gjorde ni?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    När du använder timeshift på en av Viasats boxar så spelar den också in på hårddisken, så där är det ingen skillnad.
    Jag använder permanent timeshift själv, skulle disken gå sönder någon gång i framtiden får jag bara köpa en ny, men chansen att den skulle gå sönder bör vara ungefär lika stor som att en hårddisk i en vanlig dator ger upp.
    Jag tror att ett usb minne kommer att gå sönder innan din hårddisk gör det.

Liknande ämnen

  1. Automatisk EPG
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 20:46
  2. automatisk
    Av levis i forum Com Hem
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-10-26, 00:10
  3. Automatisk inloggning
    Av Aflar i forum Övrigt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 14:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss