Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: OpenPli 4.0 support till DM 800HD SE

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    26
    Tackad
    1 gånger

    OpenPli 4.0 support till DM 800HD SE

    Hej.

    Jag läste precis om tråkiga nyheten om att DM kommer att stänga sin källkod och Openpli till följd av dessa nyheter drar tillbaka all sin utvecklingsteam och support för DM boxar.

    Själv kör jag fortfarande med OpenPli 3.0 och lär göra det så länge det är funktionellt. Det är en av de bästa images som finns. På sistone har du släppt ut OP 4.0. Men med tanke på att det var så mycket strul i början av dess release, undrar jag om jag fortfarande ska köra med 3.0 eller uppgradera till 4.0?

    Så sent som igår kunde jag fortfarande installera uppdateringar för v. 3.0. Har de meddelat när de kommer sluta med all sina uppdateringar och support helt och hållet?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Läs om och Läs rätt... DM500HD och DM800HD kommer de stödja fram tills de inte finns längre sa de. Utan det är DM500HD v2 och DM800HD v2 och framtida modeller de inte kommer stödja.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    ska man svara med samma sätt? läs om och läs rätt! Dom kommer att upphöra även med dom gamla, men när den dagen kommer få vi se..

    "The Dream Multimedia hardware currently supported by OpenPLi will remain active in our automated build environment, which means images will be generated and feeds will remain available, until we get to a point that this is no longer possible without intervention. At that point, we will effectively stop with all support."
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Det där är en tolkningsfråga. I teorin skulle de kunna hålla på tills de gamla modellerna inte finns kvar... deras enigma 2 image kommer inte att gå ur tiden på länge så jag fattar inte vad du vill komma med det. Samma gäller för alla image makare de har ju inte tillgång till det nya häller så... skulle det komma radikala förändringar i satellit världen så är det visseligen en annan sak.

    Jag tolkar den texten helt annorluda än dej iaf den saken är klar

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Nej den kommer inte gå ur tiden, men den kommer kräva ändringar för att fortsätta funka. Kommer det en ny ändring som inte funkar med den daily build process som är så kommer stödet upphöra. Säg ny ssl med nya drivare så skulle det säkert vara slutet för dom gamla boxarna med openpli-imagesar.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    En nyfiken fråga..
    har Sunray 4 box med sim2,10... använder OpenPLi-2.1-beta-dm800se-DAILYBUILD by gjstroom och det funkar rätt bra...
    Går det att uppgradera till 4,0? och är det stor skillnad på openpli 2,1 och 4,0??

  7. #7
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Frågan du borde ställa dig: Är det någon skillnad på Win-95 & win-8 ?? Ungefär så stor skillnad är det oxå mellan OpenPl2.1 & 4.0
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    är det så stor skillnad??
    tycker i skärmdumparna så ser man inte så stor skillnad...?
    är den oxå lite snabbare i menyerna??

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Så jävla stor skillnad är det inte. Tycker dock att boxen känns lite rappare med framför allt snabbare uppstart. Utseendet är det ingen skillnad på.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Okidoki.. får ge mig på det imorgon då..
    har en sådan.. http://www.mixeshop.com/new-sunray4-...-now_p776.html
    SSL84 sim 2.10

    borde funka med OpenPLi-4.0-beta-dm800se #ssl84d. Finaly OpenPLi 4.0 with SIM2 SSL84d and all original 20131001 drivers. by gjstroom

    eller??

Liknande ämnen

  1. openpli dm 800hd se går ej ansluta till??
    Av Rayden i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-03-08, 20:03
  2. Färsk image till 800HD?
    Av jomasat i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-01-27, 21:01
  3. img till 800HD PVR V82 SIM2.10?
    Av Hary_ i forum Com Hem
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-07, 02:16
  4. USB extern hd till dm 800hd
    Av tobias.mattsson i forum Dreambox
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 14:27
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-23, 13:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss