Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: dm7020hd boxer ca-modul

  1. #1

    dm7020hd boxer ca-modul

    Hej

    Är det någon som fått en dreambox 7020hd med boxer ca-modul med boxer abonnemangskort i, att fungera ihop?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Vadå fungera? Lite mera uppgifter behövs. Har du provat och det inte fungerar?

  3. #3
    Om du tänkt dig att HD kanalerna skall fungera för att det är en HD box så gör de det inte, för det behövs CI+ och DVB-T2 och det har inte Dreambox stöd för.

    Vanliga kanaler bör väl fungera iofs

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    297
    Tackad
    32 gånger
    Har en vanlig viaccess-modul hemma som jag provade med, jag vart tvungen att välja caid i common interface menyn för att boxerkanalerna skulle funka.

    Jag har en T2 usb-tuner som funkar på svthd-kanalerna, övriga HD-kanaler borde funka med boxers hd-modul då boxer inte kör ci+ vad jag vet i alla fall. (obs har inte provat)

    detta är provat på min 8000 men borde inte vara någon skillnad på en 7020hd
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

  5. #5
    @Stefan60 Tack för ditt svar. Kan du förklara lite mer ingående vad du ställer in i common interface-menyn? Vilken caid ska jag välja?

    Vilket märke på ca-modul använder du och är det ci eller ci+. Själv har jag testat med både ci och ci+, båda av märket neotion utan att det fungerar. Har läst att en ci+-modul ska vara bakåtkompatibel och fungera i en en ci-plats i en box/tv dvs fungera som en ci-modul.

    Har försökt få igång PCTV nanostick T2 290e http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=760131 på min dm7020hd. Kom längst med Openpli 4. Där hittar boxen tunern och jag kan söka fram kanaler. Men när jag tittar på en kanal via tunern är det fullt av störningar i bilden på tvn. Vilken usb-tuner har du använt och vilken image testade du den med? Om du använde Openpli 4, vilka drivrutiner installerade du?

    Ingen som testat med en dm7020hd?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    297
    Tackad
    32 gånger
    Har för mej att det var blå knapp, fanns bara 0x500 att välja på, sen hoppade det igång.

    CA-modulen jag testade var ej ci+ http://nettosat.nordicshops.com/prod...s-ca-modul-484

    Har också en PCTV nanostick T2 290e , har provat både openpli 3 och 4 båda funkar. Drivisarna ska vara 28xx som finns i pluginmenyn.
    Vad är det för störningar? Du kanske har dålig antennsignal.

    Vore kul om du kunde bekräfta att HD-kanalerna funka med boxer-modulen
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

  7. #7
    Efter ytterligare test fungerar det både med ci och ci+ ca-modul av märket neotion. Tror jag var lite för försiktig när jag tryckte i ca-modulerna förra gången. Hade boxens chassi av när jag förde in ca-modulen nu och tryckte till ordentligt. Testade först enbart med de inbyggda tunererna. Funkar med både mpeg2 och mpeg4-kanaler. Behövde dock inte gå in och välja någon caid eller något annat.

    Fungerar enbart med en kanal åt gången. Spelar jag in en krypterad kanal och sedan försöker titta på en annan krypterad kanal får jag ingen bild på den kanal jag zappat till.

    Tyvärr hänger sig boxen extremt ofta. Ibland direkt i uppstart. Om jag då tar bort ca-modulen, startar boxen och fungerar. Verkar inte som om dm7020hd gillar ca-moduler direkt, iallafall inte de jag använder.

    Använde OpenPLi v4 från 2013-11-16.

    Testade även med usb-tunern PCTV nanostick T2 290e. De två fria hd-kanalerna SVT1 HD och SVT2 HD gick bra att få in utan störningar i bilden den här gången. Men om jag byter till en dvb-t-kanal och använder dvb-t2-tunern får jag störningar i bilden precis som innan. Fick tyvärr inte bild på TV3 HD, TV4 HD eller Kanal 5 HD med hjälp av ca-modul och boxerkort.

    Någon som känner till en ca-modul för boxer som kan dekryptera 2 kanaler eller fler, samtidigt?

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Tihmoc10 Visa inlägg

    Någon som känner till en ca-modul för boxer som kan dekryptera 2 kanaler eller fler, samtidigt?
    Jag tror inte att det finns. CA-moduler är bara gjorda för att dekryptera en kanal i taget.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    297
    Tackad
    32 gånger
    Hittade en här, dock inte ci+ http://www.satpro.se/default.asp?id=...05&ucat_nr=101
    Men varför inte softcam typ cccam eller annan, om du ändå inte kan decryptera hd-kanalerna.

    Kan du se hd-kanalerna med modulen monterad i TV:n ??
    1x Vu+duo 4K SE 2xS2 2xT2 4TB HDD OpenPli 8.0
    1x Vu+ duo2 4xS2 2TB HDD
    OpenPLi 7.2
    1x DM8000HD 2xS2 1xT 1xTriple S2/C/T2, DVD, 3TB HDD, RG
    B-Display, OpenPLi 8.0
    2x DM800SE, OpenPLi 4.0
    1x DM500HD, OpenPLi 4.0
    1x Vu+Zero, OpenPLi 7.2

  10. #10
    Frågan är om ca-modulen http://www.satpro.se/default.asp?id=...05&ucat_nr=101 är kompatibel med boxer?

    Mpeg4-kanalerna (sd) hos boxer går inte att avkoda med softcam. Iallafall inte om man använder softcam i en dreambox. Det är bara mpeg2-kanalerna som fungerar med softcam.

    Får bild på hd-kanalerna med ca-modulen monterad direkt i tvn.

Liknande ämnen

  1. Boxer med modul???
    Av Schwede30 i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-10-01, 20:15
  2. CA modul till Boxer
    Av hakan i forum Boxer
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-12, 18:14
  3. Boxer CA-Modul
    Av Champion i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-17, 22:00
  4. CA-modul till boxer
    Av Dandyn i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-03-28, 07:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss