Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Box som funkar till Sappa

  1. #1

    Box som funkar till Sappa

    Ja det är lite mer en allmän fråga det här än för en specifik mottagare. Jag undrar om en box med CI+ slot kommer funka om jag har programkort och ca-modul från Sappa? Hade tänkt att ta C More Sport paket för att se fotboll och hockey. Miraclebox 9 verkar fungera enligt deras sida men man kan ju aldrig vara helt säker från tidigare erfarenheter. Finns det några möjliga problem med att t.ex. kunna använda hd kanalerna med en icke godkänd box?
    Jag har sökt i ärendet men har inte kommit fram till några direkta svar angående detta, därför jag ställer frågorna. Hoppas någon kan hjälpa

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Tja, så länge det finns kort + CA modul som stödjer CI+ som det är ett krav. Därefter måste boxen du använder stödja CI+

    Sedan vet jag inte om man även måste koppla något mot boxen, när man kör med CA modul. Vanliga boxar plus kort, som t.ex. Viasat kräver ju att man kopplar kortet till boxen för att det ska fungera.

  3. #3
    Vet inte hur det är med pairing. Antar att det är boxen de pairar emot och inte ca-modulen?

Liknande ämnen

  1. Dreambox till Sappa Tv (stadsnät)
    Av toonii i forum IP-TV
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2013-05-11, 13:23
  2. Sappa Vu+ Ultimo och Cryptoguard CI+ cam
    Av Boahl i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-15, 23:34
  3. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-25, 11:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss