Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: vad bör jag tänka på

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger

    vad bör jag tänka på

    Hej tänkte köpa en Dreambox 7020S.behöver jag tänka på något specielt med den.kan ni rekomendera den.är detta en bra box.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    ett tips....titta på vu+...riktigt prisvärda boxar...som t.ex solo2 (om du bara ska ha satellit och kan leva med icke utbytbara tuners)
    finns även boxar med utbytbara för den delen...


    edit: 7020 är säkert en jättebra box!
    Senast redigerad av jajko den 2013-11-12 klockan 09:55.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    ett tips....titta på vu+...riktigt prisvärda boxar...som t.ex solo2 (om du bara ska ha satellit och kan leva med icke utbytbara tuners)
    finns även boxar med utbytbara för den delen...


    edit: 7020 är säkert en jättebra box!
    tänkte använda den till bara satelit och cs inom huset.är denna box enigma 2? vilken image kan man köra på den kan du rekomendera nån?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    tänkte använda den till bara satelit och cs inom huset.är denna box enigma 2? vilken image kan man köra på den kan du rekomendera nån?

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Vu+ solo2 är en riktigt bra box. Den kör Enigma2 och funkar precis som en Dreambox. En bra image är OpenPLi.
    http://openpli.org/download/vusolo2/
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Jo jag skulle också säga vu+ solo2 iom att det känns som dreambox håller på och dödar sej själva just nu tyvärr. Desutom koster en vu+ bara bråkdelen av en dreambox gör.

    Tex:
    Dreambox dm800hd se = 3900
    Vu+ solo 2 = 2400

    Två st likvädiga boxar och den skildnaden i pris. Desutom anses det ibland att vu+ solo2 att va en bättre maskin på en del områden. Dock så kan du inte byta tuners i vu+ solo2 som du kan i dreambox dm800hd se. Det är väll det enda negativa med vu+ solo2 boxen.

    Lycka till i valet av box

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag skulle inte säga att Vu+ Solo2 är likvärdig med DM800SE, den är mycket bättre!

    Förutom de skillnader du nämner tycker jag de största skillnaderna är att du får två tuners i Solo2 så du kan utan problem titta på en kanal samtidigt som du spelar in eller streamar en annan. Dessutom har Solo2 typ fyra gånger kraftfullare CPU vilket gör att du kan transcoda video on the fly, vilket är ovärderligt om du vill streama till en mobil eller surfplatta.

    Så i mina ögon är Solo2 ungefär dubbelt så bra som en DM800SE.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Hint: Desutom anses det ibland att vu+ solo2 att va en bättre maskin på en del områden.

    Sa jag... hehe orka lista allt blir bara jobbigt att läsa. Den har det och den har det... hänger du med? Så jag tog hyffsat likvärdiga boxar försökte ge en förenklad förklaring. För måste man välja en dm box för gämnföra så är det ju dm800hd se som är mest lika varandra.

    Men ja VUn är bättre...

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    är 7020s enigma 2 baserad?

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    är 7020s enigma 2 baserad?
    Det är kanske bra om du klargör ifall du menar en DM7020HD eller en DM7020Si?
    Dreambox namnsättning är ofta förvirrande och trots de snarlika namnen är detta två helt olika boxar där DM7020Si är en mycket äldre konstruktion utan HDMI m.m.

    Jag skulle tro att DM7020HD kör Enigma2 för det gör alla HD-boxar vad jag vet. Med DM7020Si vet jag inte, men med tanke på att det är en mycket äldre box så tvivlar jag på det.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-09-20, 17:10
  2. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-05, 21:34
  3. Dags att tänka framåt!
    Av Stiffe i forum Övriga mottagare
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-08-18, 12:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss