Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: Sunray4 är kopia på dreambox

  1. #11
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Men måste de inte skilja på namnet Sunray4 och dreambox
    Citat Ursprungligen postat av nizzehult Visa inlägg
    då borde inte Tradera kunna stoppa försäljningen.
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Tradera har skitregler.
    Tradera är ett privat företag och ingen välgörenhet. De kan sätta vilka regler de vill. Men visst märker man att de får påtryckningar utifrån, då de är extra hårda angående vissa specifika produkter. Moddade spelkonsoler t.ex. är också totalförbjudet, även om det är lagliga modifieringar. Gilla läget eller sälj hos någon annan. Tror inte det är helt lätt juridiskt att driva en sådan sida, så inte konstigt att det ser ut som det gör.

    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Fast jag har inte kollat på blocket sen Aftonhoran sålde blocket för si sådär 12-15 år sen. Tror att det var aftonbladet som startade blocket. Minns ärligt talat inte :P
    Blocket startades 1996 av en kille från Skåne. Det såldes till Aftonbladets ägare Schibsted 2003.

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    så kanske det var ju... när aftonbladet tog över tröttnade jag på blocket :P

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2013
    Inlägg
    189
    Tackad
    4 gånger
    Blocket är ett j-a skämt på vissa punkter, trots att dom tjänar BRA med pengar så höjer dom ständigt priserna på annonserna och inför regler som gör att man måste betala mera. Som definitivt inte är relaterat till att som skulle ha fördyrade kostnader eller förbättrad funktionalitet. Försökte sälja ett gäng prylar i klump men dom skulle ha mig att dela upp det i en och en annons - trots att jag var tydlig med att allt bara såldes som ett parti.
    Men det går inte att sticka under stol med att det är en effektiv försäljningskanal.

    Ebay/Tradera är ännu värre. Nu vill man ha 9% för att man ska få sälja en vara hos dem, trots att man i princip gör hela jobbet själv. Samma sak där, dom tjänar rejält med $$$ men "mycket vill ha mer" och deras prishöjningar är inte motiverade av några förbättringar varken för köpare eller säljare.

    Nej jag skulle heja fram ett nytt Blocket och Tradera som kunde ha samma genomslagskraft men mera humana priser. Och inte så j-a fyrkantiga regler, vill jag sälja en Linuxbaserad mottagare som heter XXX, fine, vad har dom (eller någon annan) med det att göra? Det rör sig varken om piratkopior eller varumärkesintrång.

  4. #14
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Det som gör mig förbannad är.....Reglarna är inte samma för alla på Tradera och Blocket....Reglar måste vara samma för alla de tillåter några som säljer pirat kopia !

  5. #15
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Det som gör mig förbannad är.....Reglarna är inte samma för alla på Tradera och Blocket....Reglar måste vara samma för alla de tillåter några som säljer pirat kopia !
    Varför måste reglerna vara samma? Det är ju två helt olika sidor som får ha vilka regler de vill. Som tidigare sagts är det nog inte helt enkelt att bedriva en sida som Tradera, reglerna finns nog där av en anledning. Gillar man det inte är det ju faktiskt bara att sluta använda sidan.

  6. #16
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Varför måste reglerna vara samma? Det är ju två helt olika sidor som får ha vilka regler de vill. Som tidigare sagts är det nog inte helt enkelt att bedriva en sida som Tradera, reglerna finns nog där av en anledning. Gillar man det inte är det ju faktiskt bara att sluta använda sidan.
    Du missförstår mig.....jag menar inte att blocket o Tradera måste ha samma reglar !!!!
    Jag menar att reglarna är inte samma för alla vissa kan sälja pirat helt ok på tradera och blocket....men för vissa är förbjudet att sälja pirat.
    Regler måste vara samma för alla....inte bara för mig,för dig utan för alla.
    Senast redigerad av Ibrahim den 2013-11-16 klockan 17:09.

  7. #17
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Du missförstår mig.....jag menar inte att blocket o Tradera måste ha samma reglar !!!!
    Jag menar att reglarna är inte samma för alla vissa kan sälja pirat helt ok på tradera och blocket....men för vissa är förbjudet att sälja pirat.
    Regler måste vara samma för alla....inte bara för,för dig utan för alla.
    Ber om ursäkt, läste slarvigt!

  8. #18
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jicarala Visa inlägg
    Ber om ursäkt, läste slarvigt!
    Det är lugnt

  9. #19
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    när aftonbladet tog över tröttnade jag på blocket :P
    Hehe. Ja blocket har ju lika mycket att göra med Aftonbladet som SvD eller Prisjakt.

    Citat Ursprungligen postat av nizzehult Visa inlägg
    Blocket är ett j-a skämt på vissa punkter, trots att dom tjänar BRA med pengar så höjer dom ständigt priserna på annonserna och inför regler som gör att man måste betala mera. Som definitivt inte är relaterat till att som skulle ha fördyrade kostnader eller förbättrad funktionalitet.
    Som sagt, de driver ingen välgörenhet, självklart vill de vinstmaximera. Tyvärr skapas det nästan alltid en monopolsituation för denna typ av handel då folk vill nå ut till så många som möjligt utan att tvingas använda flera olika sidor.

    Citat Ursprungligen postat av nizzehult Visa inlägg
    Nej jag skulle heja fram ett nytt Blocket och Tradera som kunde ha samma genomslagskraft men mera humana priser.
    Det är bara att börja använda en annan sida, det finns flera alternativ. Så länge du fortsätter använda blocket/tradera är du själv en del av problemet du ogillar. Jag har sålt fullt lagliga saker, men otillåtna på blocket på bl.a. fyndtorget.se med gott resultat.

    Citat Ursprungligen postat av nizzehult Visa inlägg
    Och inte så j-a fyrkantiga regler, vill jag sälja en Linuxbaserad mottagare som heter XXX, fine, vad har dom (eller någon annan) med det att göra? Det rör sig varken om piratkopior eller varumärkesintrång.
    Sunray är en direkt klon, även om den heter något annat. Dess laglighet är en gråzon. Om de tillåter handeln blir de delvis ansvariga, så självklart bryr de sig. Oavsett om ett rättsmål skulle visa att den är laglig så är det en onödig strid för dom att ta.

    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Jag menar att reglerna inte är samma för alla. Vissa kan sälja pirat helt ok på tradera och blocket, men för andra är det förbjudet att sälja pirat.
    Reglerna är samma för alla användare. Däremot är de olika hårda mot olika typer av piratprodukter, antagligen eftersom vissa företag pressar dom hårdare. Om du sett orättvisor beror det nog mer på den mänskliga faktorn. Inget automatiskt filtersystem är perfekt, så visst slinker annonser igenom.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    potatisskallen sammanfattar allt suveränt...case closed!

Liknande ämnen

  1. Sunray4
    Av reptil i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-01, 16:16
  2. [LÖST] Sunray4
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 14:59
  3. Dreambox kopia
    Av mammutski i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 14:17
  4. Dreambox 500S kopia
    Av Bond007 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 16:38
  5. kopia
    Av solex i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 20:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss