Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: Sunray4 är kopia på dreambox

  1. #21
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Jag köpte en original dm800hd på blocket det var billigt som fan....nu vill jag annonsera boxen på blocket...men blocket vägrar att godkänna annonsen de vill ha kvitto
    men killen hade inte kvitto när han annonserade på blocket det stod inte original heller men de godkände annonsen....men de godkänner inte min annons fyfan så orättvis
    Har tagit även bilder och boxen skickat även mac adress......och det finns redan många dreamboxar på blocket utan bild utan kvitto och det står inte original heller men de har godkänt annonsen....De bryter inte mot regler när de tillåter folk att sälja pirat,,,,men jag bryter mot blockets regler för jag säljer en original box,de behöver verkligen formatera om hela huvudet.

  2. #22
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    men killen hade inte kvitto när han annonserade på blocket det stod inte original heller
    Nu börjar vi nog slå på den döda hästen. Det är väldigt svårt att kommentera ett enskilt fall utan all data, men det finns massvis av möjliga förklaringar till ditt scenario:

    Han kanske har kvitto men inte ville ge det till dig? Han kanske förfalskade ett kvitto? De kanske bara kräver kvitto för att du skrev just "original"? Du kanske bara hade otur? Ta det lugnt och gå vidare
    Senast redigerad av MrPotatoHead den 2013-11-20 klockan 13:25.

  3. #23
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Nu börjar vi nog slå på den döda hästen. Det är väldigt svårt att kommentera ett enskilt fall utan all data, men det finns massvis av möjliga förklaringar till ditt scenario:

    Han kanske har kvitto men inte ville ge det till dig? Han kanske förfalskade ett kvitto? De kanske bara kräver kvitto för att du skrev just "original"? Du kanske bara hade otur? Ta det lugnt och gå vidare
    Nej....det är inte så tyvärr några idioter sitter där.....Jag bytte mitt namn,ip adress,email adress och telefonnummer så funkade och jag sålde boxen direkt
    Jag kontaktade även dreambox och de sa det ingen fel på din annons.....de har redan godkänt många annonser....blocket borde godkänna min annons inte deras
    http://www.blocket.se/vastmanland?q=...is=1&l=0&md=th

  4. #24
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Det är inte blocket som styr detta helt. Dream-Multimedia lägger mycket tid och pengar på att stoppa kloner, även sånna med annat namn men som bygger på deras hårdvara. När jag jobba för Satpro och Nordsat så fick vi mail från dom ofta om vi kände till folk som sålde kloner, i butik, på nätet eller på blocket/tradera/ebay. Så det är nog inte omöjligt att både blocket och tradera fått epost från Dream om vilka märken som inte får säljas då de räknas som direkta kloner av deras boxar.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #25
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Deas Visa inlägg
    Det är inte blocket som styr detta helt. Dream-Multimedia lägger mycket tid och pengar på att stoppa kloner, även sånna med annat namn men som bygger på deras hårdvara. När jag jobba för Satpro och Nordsat så fick vi mail från dom ofta om vi kände till folk som sålde kloner, i butik, på nätet eller på blocket/tradera/ebay. Så det är nog inte omöjligt att både blocket och tradera fått epost från Dream om vilka märken som inte får säljas då de räknas som direkta kloner av deras boxar.
    Tyvärr reglerna är inte samma för alla se länk
    http://www.tradera.com/item/302322/1...ple-tuner-wifi

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Tyvärr reglerna är inte samma för alla se länk
    http://www.tradera.com/item/302322/1...ple-tuner-wifi
    Fast den hamnar väl ännu mer i gråzonen då dream faktiskt inte ha någon sån produkt med trippletuner.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  7. #27
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    Fast den hamnar väl ännu mer i gråzonen då dream faktiskt inte ha någon sån produkt med trippletuner.
    Jag håller med dig 100% men Dreambox säger ändå det är en kopia av dreambox !

  8. #28
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Nej....det är inte så tyvärr några idioter sitter där.....Jag bytte mitt namn,ip adress,email adress och telefonnummer så funkade och jag sålde boxen direkt
    Jag är ledsen, är verkligen inte ute efter att vara taskig, men det du säger bevisar ingenting. Du kanske hade otur, eller var din email taggad sedan tidigare pga tvivelaktiga försäljningar.

    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    men Dreambox säger ändå det är en kopia av dreambox !
    Så länge det inte är en egen hårdvaruimplementation, utan en "reverse engineering" av Dreambox krets så är det en kopia, oavsett tuner-antal.

  9. #29
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Jag är ledsen, är verkligen inte ute efter att vara taskig, men det du säger bevisar ingenting. Du kanske hade otur, eller var din email taggad sedan tidigare pga tvivelaktiga försäljningar.


    Så länge det inte är en egen hårdvaruimplementation, utan en "reverse engineering" av Dreambox krets så är det en kopia, oavsett tuner-antal.
    Vad vill du att jag ska bevisa jag har bevis på allting.....snälla jag bytte bara namn,tel,email adress så blev den godkänd på blocket och ingen krävde kvitto
    kolla på blocket nu ingen har kvitto ingen har bild på boxen flesta inte har skrivit boxen är original men de blivit godkända !!!!!
    texten från blocket
    För att din annons ska kunna godkännas behöver vi få in ytterligare uppgifter om din vara, som t.ex. kopia på kvitto (ej från privatperson) eller kopia på garantibevis, alternativt en bild på varan tagen på en färsk dagstidning. Skriv in till oss via formuläret på vår kundservicesida http://www.blocket.se/kundservice så ger vi dig vidare instruktioner. Vi hoppas på förståelse trots att det innebär visst merarbete för dig som annonsör.

  10. #30
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Tyvärr reglerna är inte samma för alla, se länk
    http://www.tradera.com/item/302322/1...ple-tuner-wifi
    Eftersom annonserna tas ner manuellt är det självklart att inte alla tas bort. Kan också vara Dream Multimedia som sitter och anmäler annonser. Detta är tyvärr inget bevis för ditt påstående. Om du söker på sunray4 bland avslutade auktioner ser du att samma säljare fått 3/4 auktioner nerstängda tidigare. Tradera har också en väldigt dålig sökmotor, så söker du enbart på "sunray" så får du inte upp "sunray4".

    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Vad vill du att jag ska bevisa, jag har bevis på allting.....
    Jag har inget intresse av att försvara blocket, däremot har jag väldigt svårt för konspirationsteorier. Ja, du har bevis på att de ville ha kvitto på din annons. Vad du inte har bevis för är påståendet att de skulle vara ute efter dig personligen. Jag har redan gett ett flertal exempel på vad som skulle kunna vara anledningen. Detta är som att bli förbannad över att man blev uttagen för stickprov på ICA självscanning.

    Jag var i USA och köpte ett par iPad samma dag de släpptes, och sålde dom sedan via blocket innan svensk release, med en email jag aldrig använt förut. Då fick jag också ett krav på kvitto.

    Detta var mitt sista inlägg i denna tråd. Tack för mig
    Senast redigerad av MrPotatoHead den 2013-11-20 klockan 15:15. Anledning: Tillägg tradera

Liknande ämnen

  1. Sunray4
    Av reptil i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-10-01, 16:16
  2. [LÖST] Sunray4
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 14:59
  3. Dreambox kopia
    Av mammutski i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-19, 14:17
  4. Dreambox 500S kopia
    Av Bond007 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2008-11-01, 16:38
  5. kopia
    Av solex i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-01-25, 20:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss