Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: DM800 - CD & Viasat

  1. #1

    DM800 - CD & Viasat

    Hejsan,

    Jag har tidigare kört med C-tuner, men nu flyttat och ska köra med Parabol. Jag är helt novis när det kommer till parabol och allt vad det innebär.

    Jag anlitade ett företag som kom till mitt hus för att installera parabol (2st LNB) samt DisecQ-switch. Allting är monterat och fixat.

    Det jag behöver hjälp med är att från grunden ställa in tunern till att hitta alla kanaler. Jag har sökt runt lite på forumet och testat mig fram dock utan en helt hållbar lösning.

    Så, finns det någon vänlig själ som kan guida mig steg för steg för hur man ska gå tillväga för att ställa in allt rätt till att lyckas scanna in alla kanaler? (Cmore + Viasat)

    Jag kör med en DM800 HD se (klon) med OpenPLi 2.1.


    Tack så mycket på förhand!

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Vet du vad jag skall spela in en film för dej bara för at jag har tråkigt just nu bättre att visa dej... än att skriva en roman jag kommer enbart utgå från texten som du skriver. Återkommer om ca 15-20 min

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Där har du det allt är väldigt basic egentligen men undrar du något är det bara att fråga som sagt

    http://www.youtube.com/watch?v=xY8TPbUw4T4

    klippet bearbetas just nu så kolla in det om någon minut

  4. #4
    Kungligt! Ska testa detta! Tack för att du tog dig tiden!

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Funkade det bra för dej att ställa in satellit inställningna? Såg att jag hade kunna göra videon lite bättre.


    Kanske skulle göra en serie av klipp hur man gör vissa inställningar och så vidare med plugins mm på en dreambox. Verkar va efterfrågat...

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag tror att alla grejer som underlättar för nybörjare på Dreambox skulle vara uppskattat.
    Blir de bra så skulle vi kunna länka till dem från forumet istället för att behöva svara på samma frågor igen och igen...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Det funkade skitbra! Dock så är jag osäker om alla kanaler kom med i sökningen. Jag ser tex inte alla viasats extrakanaler för NHL. Här kan du se kanalerna jag fick fram.

    Tack åter igen för hjälpen!

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag tror att alla grejer som underlättar för nybörjare på Dreambox skulle vara uppskattat.
    Blir de bra så skulle vi kunna länka till dem från forumet istället för att behöva svara på samma frågor igen och igen...

    Helt klart sant. Dock så förstår jag att det kan vara svårt att göra en guide som skulle vara rätt för alla. Men man skulle kunna göra någon form av handledning. Det som jag kände att jag inte hade koll på när det gäller parabol osv är just vilka satelliter man ska söka på osv. Det förenklar en hel del att få förklarat ungefär hur man ska göra, sen får man lösa dom små problemen därefter och pröva sig fram.

Liknande ämnen

  1. [LÖST] DM800 Viasat Golf
    Av em_ i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-09-15, 15:05
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-06-30, 15:39
  3. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-05-31, 06:59
  4. Viasat abonnemang med DM800 klon
    Av expert20 i forum Viasat
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2011-03-29, 12:59
  5. dm800 problem med viasat
    Av johndoe i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-08-19, 20:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss