Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Tiviar Alpha Plus

  1. #1

    Tiviar Alpha Plus

    Har köpt en sådan box, jag har en kabel för Viasat och en för Canal Digital.
    Men det skiter sig, för hur jag än ställer in så hamnar allt på Turner 1, verkar inte gå att låsa typ viasat till turner två.
    Sen har jag ett problem till, det går inte att byta boxnummer så att Viasat fungerar, har man slagit nån siffra fel så verkar det kört!
    Någon som vet hur man löser dessa två problem?
    Inte så kul att sitta med en box och inte kunna använda den.
    Och där jag köpte boxen verkar man inte ha svar heller.
    Status där är att dom ska höra av sig.

  2. #2

  3. #3
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Har du provat uppdatera till senaste fw för boxen? Det är ju en helt ny box så barnsjukdomar finns ju. Jag har testat 2 Tiviar boxar och har inte upplevt problemet med tunern, det har fungerat klockrent. Sen har jag dock inte haft Viasat kort i boxen utan bara Canal Digital.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #4
    Enligt Satpro så har jag det.

  5. #5
    Jag har sökt där men hittar ingen info, och jag har försökt bli medlem men min registrering verkar inte fungera där.

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Nov 2012
    Inlägg
    2
    Tackad
    1 gånger
    Hej!
    jag har provat det och för att skriva ett annat IRD nummer till viasat så får du ta bort Mcas och instaler det igen och så fort det känner en 016 kort så aktiveras IRD-fälten så att du kan mata in det.
    och när det gäller olika satelliter till olika tuner så kan du välja det under sökningen.
    Du kan välja Thor på Tuner 1 och sirius på Tuner2 om du vill eller du kan kopiera ala kanaler från tuner 1 till tuner2.
    Hoppas det hjälper,Vilken SW har du i boxen????

  7. #7

    Byta Boxnummer

    Tack!
    Men det fungerar att mata in det en gång, men byta boxnummer där är det problem, men det är löst nu.
    Meny >> Storage >> >> Användare >> Formatera. Sedan installera om Mcas då fungerar det att mata in ett nytt kortnummer.
    Nån som vet om Boxen skall klara Viasat HD? Jag har det i mitt utbud, men dom verkar inte fungera.
    ( Vilken SW har du i boxen???? ) Jag är lite grön, så jag förstår inte frågan.

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Nej boxen klarar INTE av ViaSat HD. Hade dom släppt en sån lösning så hade NDS stämt dom rejält så dom fått lägga ner.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss