Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 44

Ämne: OpenPLI 3.0 eller 4.0 till A8P Sim .?

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    http://www.digital-kaos.co.uk/forums...torial-172580/

    Stora drag hur du gör...

    Edit: gick ej saxa proppert från det forumet
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2013-11-14 klockan 21:36.

  2. #12
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Här är väl en rätt bra guide att utgå ifrån:
    http://www.comhit.net/content.php/18...0HD-som-server

    Om du redan har oscam installerad så behöver du bara titta på config-filerna oscam.conf, oscam.server och oscam.user. Alla andra filer kan du strunta i så länge. I guiden finns bra kommentarer vad olika inställningar är bra för.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #13
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Här är väl en rätt bra guide att utgå ifrån:
    http://www.comhit.net/content.php/18...0HD-som-server

    Om du redan har oscam installerad så behöver du bara titta på config-filerna oscam.conf, oscam.server och oscam.user. Alla andra filer kan du strunta i så länge. I guiden finns bra kommentarer vad olika inställningar är bra för.
    Tackar!

    Fråga. Oscam är det allt som behövs för cardsharing eller behövs någon mer kompletterande softcam?

    Sen hur får man veta vilka uppgifter man ska ha på card ? dvs card-id - frekvens o.s.v. när man har canal digital.

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Oscam kan vara både server och klient så det räcker med bara oscam.

    Canal digital har caid 0B00. Så överallt i guiden där det står 090F ska du byta det mot 0B00.
    Om du installerar OpenPLi och sedan installerar oscam från Plugins menyn i boxen så får du config-filer som är hyfsat anpassade för din box. Då ska du troligen inte behöva pilla med frekvenser och sådant.

    Utan utgå från default config-filerna och ändra bara på caid till att börja med. Om du behöver mer hjälp sedan så posta dina config-filer i ett inlägg så tittar vi på dem.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #15
    Tack för det, nu frågan.. hur kommer jag enklast åt filerna för att justera? Kom inte åt med Putty.. eller gick ansluta (SSH) men inga inloggningsuppgifter fungerade? .. Telnet har jag aldrig använt.

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Med PuTTY kan du köra både ssh och telnet beroende på vilken Connection type du hade valt? Du väljer det under rutan där du fyller i IP-adressen. Prova med telnet och standard inloggning till OpenPLi på Dreambox är väl root med password dreambox.

    För att editera filerna får du antingen lära dig editera med editorn vi i Linux (inte det lättaste för en nybörjare) eller också får du använda ett FTP-program för att hämta hem filerna till din PC och editera dem där och sedan FTP:a tillbaks dem. Tänk bara på att använda en editor på PC:n som kan spara filerna i UNIX-format annars blir det problem.

    Fråga inte mig om lämpliga program att använda på PC:n för jag gör allt sånt här i Linux-miljön så jag har inte en susning om vad som är att föredra men andra kan säkert föreslå några bra program.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    118
    Tackad
    16 gånger
    Notepad++ fungerar bra på windows. Själv föredrar jag att använda nano istället för vi, tycker den är lite enklare för oss som inte är linux gurus

  8. #18
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av frasse Visa inlägg
    Notepad++ fungerar bra på windows. Själv föredrar jag att använda nano istället för vi, tycker den är lite enklare för oss som inte är linux gurus
    Ja, nano är enklare men jag visste inte ifall den finns med i t.ex. OpenPLi?

    Edit:
    Det verkar den inte göra. I alla fall inte på min Vu+ Duo som kör OpenPLi 4.0. Det är det som är fördelen med att lära sig vi, vi finns på alla system.
    Senast redigerad av atomized den 2013-11-15 klockan 16:14.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #19
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Ja, nano är enklare men jag visste inte ifall den finns med i t.ex. OpenPLi?

    Edit:
    Det verkar den inte göra. I alla fall inte på min Vu+ Duo som kör OpenPLi 4.0. Det är det som är fördelen med att lära sig vi, vi finns på alla system.
    Gick ju konfigurera via Oscams webgränssnitt så, nåja har kopplat in boxen och den har hittat alla kanaler men ingen bild.. Visst är det den nedre sloten som är kortplats nummer 1?

    Hur ser jag att boxen ens vet att kortet är isatt?
    Senast redigerad av Freddev den 2013-11-15 klockan 16:29.

  10. #20
    Haha nu har jag justerat enligt guiderna och nu verkar inte oscam ens starta.. kommer inte åt web-gränssnittet längre :P

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Behöver filer från openpli 3.0 eller 4.0
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-10-01, 19:21
  2. Picon till openpli ?
    Av OKAENRIQUE i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-08, 16:22
  3. [LÖST] OpenPLI till DM500S ?
    Av alpalpha i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-14, 10:22
  4. Plugin till OpenPli
    Av Hassaninho i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-11, 20:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss