Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 44

Ämne: OpenPLI 3.0 eller 4.0 till A8P Sim .?

  1. #1

    OpenPLI 3.0 eller 4.0 till A8P Sim .?

    Vilket kör ni med? :-) Verkar 4.0 funka bra eller ska man hålla sig till det säkra kortet 3.0 ?

    Sen om ni har tips på var man kan hitta guider för att få igång kortdelning med dessa boxar vore det trevligt, ska dela från en box till en annan på övervåningen bara :-)

    Mvh //Fredde

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    kör själv 4an just nu så kör du på den du.

    Sen ang kortserver så använder man oscam och hur man ställer in den hittar du tonvis av frågor ang detta här på forumet. Uppriktigt ärligt (inget illa menat) så är vi obotligt trötta på den frågan då det säkert finns samma fråga 100 gånger. Läs dem och testa själv. Stöter du på problem hör du bara av dej under forum rubriken oscam.

    Lycka till
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2013-11-14 klockan 17:59.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    kör själv 4an just nu så kör du på den du.

    Sen ang kortserver så använder man oscam och hur man ställer in den hittar du tonvis av frågor ang detta här på forumet. Uppriktigt ärligt (inget illa menat) så är vi obotligt trötta på den frågan då det säkert finns samma fråga 100 gånger. Läs dem och testa själv. Stöter du på problem hör du bara av dej under forum rubriken oscam.

    Lycka till
    Ok men 4an verkar stabil då? Vilka fördelar finns det gentemot 3an? =)

    Förstår det! Ska söka mig fram, tack

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    OpenPLi 3.0 och 4.0 är precis samma. De innehåller samma funktionalitet men 4.0 byggs i en ny byggmiljö. Så småningom kommer de säkert att gå över till att bara göra 4.0. De håller nog bara liv i 3.0 ett litet tag till tills de vet att allt funkar bra med den nya byggmiljön.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Jag har aldrig använt 3 när jag skaffade min dreambox jag har nu så körde jag pli 2 den funkade inte alls för min box crachade konstant. Så jag körde in newnigma2 vilken jag älskade... sen fick jag för mej att jag skulle leka med ett addon som heter tsmedia vilket sänkte hela min box så jag fick för mej att jag skulle kolla in 4 och där sitter jag har dock fortfarande problem med crasher på pli men inte lika mycket som innan.

    Av någon anledning gillar inte min box pli

    Edit: åter så hinner min vän atom före
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2013-11-14 klockan 18:36.

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    OpenPLi 3.0 och 4.0 är precis samma. De innehåller samma funktionalitet men 4.0 byggs i en ny byggmiljö. Så småningom kommer de säkert att gå över till att bara göra 4.0. De håller nog bara liv i 3.0 ett litet tag till tills de vet att allt funkar bra med den nya byggmiljön.
    Okej! Så vad tycker du man ska installera i dagsläget? 3 eller 4?

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freddev Visa inlägg
    Okej! Så vad tycker du man ska installera i dagsläget? 3 eller 4?
    Jag kör med 4.0 för det är den som kommer att gälla framöver. Enda anledningen att välja 3.0 skulle vara om man får något problem med 4.0.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Okej! Nu ligger iallafall 4an inne, Oscam installerat.

    Men har googlat som en tok hittar ingen vettig guide på hur man går tillväga.. Har hittat guide hur man lägger upp server på en PC, Raspberry Pi o.s.v. men inget om att ha den på en 800HD-Se

    Nån som sitter på några matnyttiga länkar som dom orkar dela med sig av? :-)

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    http://www.comhit.net/showthread.php...sat-local-card

    Där har du min gamla post om oscam allt annat lyckades jag att luska ut själv. Så installera oscam och söker lite eller rättare sagt mycket så lär du dej. Just när det gäller iscam så MÅSTE då lära dej själv iom att oscam är ganska komplicerat... så att inte lära sej det från grunden skadar mer än vad det glr nytta av att hjälpa dej med grunder i oscam..

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    http://www.comhit.net/showthread.php...sat-local-card

    Där har du min gamla post om oscam allt annat lyckades jag att luska ut själv. Så installera oscam och söker lite eller rättare sagt mycket så lär du dej. Just när det gäller iscam så MÅSTE då lära dej själv iom att oscam är ganska komplicerat... så att inte lära sej det från grunden skadar mer än vad det glr nytta av att hjälpa dej med grunder i oscam..
    Mja fast borde ju finnas några vettiga guider för oss som är nybörjare hur man lär sig oscam då :-) Nånstans kanske.

    Kör du också en box som server? eller?

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Behöver filer från openpli 3.0 eller 4.0
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-10-01, 19:21
  2. Picon till openpli ?
    Av OKAENRIQUE i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-08, 16:22
  3. [LÖST] OpenPLI till DM500S ?
    Av alpalpha i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-12-14, 10:22
  4. Plugin till OpenPli
    Av Hassaninho i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-08-11, 20:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss