Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: HD-kanaler CD

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1

    Post HD-kanaler CD

    Har ett litet problem jag undrar om någon mer haft. Köpte en AZbox premium HD+ för HD-kanalernas skull. Har Cmore Max-abonnemang. Nu är det så att jag inte får vissa kanaler och funka med boxen. De allra flesta HD kanaler funkar alldeles utmärkt men Cmores (film+sport) HD-kanaler vill inte funka som dom ska. Har en T90 parabol som jag köpt just för jag trodde mottagningen var det som var problemet. Har runt 72-80 i SNR på de HD kanaler som funkar. Cmores är uppe i 83-84% men vägrar och flyta, ljudet hackar och det blir bara stillbilder på de kanalerna. Kör med Cccam 230 men har testat de flesta äldre versioner av Cccam utan resultat. Kör Openrsi 3.0 som image. Jag ger upp snart

    Kan tillägga att jag nog inte kan peaka SNR mer pga hur jag bor, detta är nog max vad jag kan komma upp i.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Jag har bara provat Cmores kanaler när det varit frivisningar, men de har fungerat precis som de skall.

    Jag får också värden runt 73% från min T90. SNR säger egentligen ingenting, det är stapeln quality som är den intressanta.

    Det kan vara så att du har för stark signal från CMores kanaler. Om du ställer antennen lite fel så att det blir samma värden på CMORE som du har på övrika HD-kanaler; hjälper det?

    Det kan vara Openrsi som är boven. Jag kör originalFW och det verkar fungera.

  3. #3
    Har testat och "felställa" parabolen lite så jag haft runt 76-77 men det hjälper inte. Lite frustrerande att HD kanaler på frekvensen 10934.00 inte funkar men de andra är det inga problem med. Började få lite ont om idéer och här brukar det finnas lösningar på det mesta. Kan ju testa och köra en annan image och se om det hjälper. Vilken rekommenderar du?
    Senast redigerad av Macco80 den 2013-11-18 klockan 00:09.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    Det finns indikationer på att det är tunern som ger problemen.

    Jag har haft liknande fall med en DM800se HD med en frekvens inte fungerar
    - Hade en ny tuner liggande som jag installerat och problemet var löst.

    Med vänliga hälsningar Bosse3050

  5. #5
    Får ta med den till någon polare och se så det inte är något med min övriga utrustning som det är fel på. Annars får jag helt enkelt byta ut den.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Tackad
    2 gånger
    Jag kör 2.1 utan problem så kan vara drivisen till tunern eller tunern som det är fel på

    Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2

  7. #7
    Iller: Hur hittar jag och installerar drivisen till tunern? Hittade ngt inlägg på en annan sida att det varit problem med just vissa HD kanaler på 0.8w men den filen gick inte att ladda ner

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    43
    Tackad
    2 gånger
    Borde vara fixat i 3.0 redan är nog bara till 2.1 som man kan byta den filen
    Har du senaste 3.0 eller dom fösta

    Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2

  9. #9
    Jag har senaste RSI 3.0

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2014-03-05, 20:37
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-04-04, 12:57
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-24, 17:32
  4. Sirius kanaler blir Astras kanaler?!
    Av Snouser i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-19, 15:49
  5. Sky-kanaler o irdeto-kanaler
    Av Mr ramme i forum Irdeto
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-03, 01:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss